نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: سکوت در مقابل ظلم به مسلمین نماد سقوط بشریت است. به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز عید قربان  ضمن تبریک عید قربان تصریح کرد: امروزه مستضعفان مسلمان بخصوص مسلمین میانمار تحت ظلم و توحش ظالمان قرار دارند در حالی که مدعیان حقوق بشر درمقابل توحش نسبت به این مظلومان سکوت کرده اند که نشان از سقوط بشریت است.
وی ضمن اشاره به بیان دو مشکل مسلمانان توسط معظم له در پیامی به حجاج افزود: دنیازدگی حاکمان و ظلم به مستضعفین از مشکلات  مسلمین است.
امام جمعه ارومیه ضمن تاکید بر حفظ اتحاد بین مسلمین اظهار کرد: مسلمانان با اتخاد و یکپارچگی نباید اجازه هیچ ظلم و تعدی را به مسلمانان دهند.
وی ادامه داد: حاکمان دنیا با اغواگی، مردم را به سمت مادیات سوق داده و از سوی خداوند و معنویات دور می کنند. 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به  ۵عمل پرفضیلت مورد تاکید  خداوند سبحان گفت: احسان و نیکی در حق والدین،صله ارحام در بین اقوام و آشنایانی که قطع رحم کردند از اعمالی است که عمل به آنها فضیلت  فراوانی دارد.
وی با بیان اهمیت قربانی کردن افزود: قربانی کردن سنت پیامبر بوده و بقدری فضیلت دارد که با اولین قطره خون قربانی به زمین ،گناهان صاحب قربانی بخشیده می شود.
امام جمعه ارومیه ادامه داد: برای بهره مندی از فضیلت قربانی در عید قربان چنانچه افرادی استطاعت مالی برای قربانی کردن ندارند، به صورت دسته جمعی و مشارکتی اقدام به خرید دام و ذبح قربانی کنند.
حجت الاسلام قریشی گفت: اطعام فقرا و نیازمندان از گوشت قربانی و رسیدگی  به اسرا و افراد گرفتار در بند نیز از دیگر اعمال پرفضیلت در اسلام است.
وی با اشاره به برگزاری دعای پرفضیلت عرفه تصریح کرد: برگزاری مجالس دعا باعث نزول رحمت الهی در جامعه می شود.
حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه اگرچه در جامعه معصیت هایی انجام می شود ولی برگزاری محافل دعا و ذکر نام خدا توسط میلیون ها مسلمان همانند آبی بر روی آتش معصیت در جامعه است.

وی با بیان اینکه اسلام دین عطوفت و رحمت است تصریح کرد: حج باعث رشد معنویت و تعالی انسان شده و انسان را برای مجاهدت در راه خدا بصیر  می کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.