به گزارش ایرنا، ولی عاقلی روز چهارشنبه در سیزدهمین گردهمایی معاونان پشتیبانی جهاد کشاورزی که به میزبانی آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: جهاد دانشگاهی این زیرساخت ها را تدوین، طراحی و الگوسازی کرده و به سازمان های دولتی ارایه می دهد.
وی فرهنگ را لازمه رسالت مدیریت جهادی عنوان کرد و افزود: مدیریت جهادی نیز اقتصاد مقاومتی را به ارمغان می آورد.
وی، معاونت پشتیبانی جهاد دانشگاهی را رصد گاه و آینه تمام نمای جهاد دانشگاهی در حوزه های آموزشی و پژوهشی دانست و افزود: پایه و اساس زیرساخت فعالیت های جهاد دانشگاهی برای رسیدن به حداکثر اهداف با صرف حداقل هزینه ها گویای رسالت دشوار جهاد دانشگاهی است.
وی با اشاره به فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با تاسی از فرمایشات رهبری و الگوگیری از آیات الهی در طول برنامه پنجم توسعه، اظهار کرد: بهره مندی 102 هزار دانشجو در قالب 302 رویداد شاخص فرهنگی، چاپ 232 عنوان کتاب دانشگاهی در مرکز انتشارات جهاد، تولید و انتشار هفت هزار و 250 خبر در خبرگزاری قرآنی (ایکنا) و 9 هزار و 350 خبر در خبرگزاری ایسنا تنها برخی از فعالیت های جهاد دانشگاهی استان است.
وی با اشاره به دیگر فعالیت های حوزه آموزشی جهاد دانشگاهی استان تصریح کرد: در طول برنامه پنجم توسعه با وجود جوابگو نبودن فضای فیزیکی، 121 هزار و 800 نفر از خدمات جهاد دانشگاهی در حوزه های فنی، پزشکی و علوم انسانی بهره مند شده اند.
عاقلی با بیان اینکه 57 طرح مطالعاتی، پژوهشی و فناوری در گروه های شیمی، متابولیت ثانوی و مدیریت کسب و کار در استان و در سطح ملی از سوی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ارائه شده است، گفت: چاپ 127 مقاله isi در مجلات علمی و پژوهشی، ثبت اختراع هفت دستاورد پژوهشی و راه اندازی اولین درمانگاه تخصصی دیابت در استان از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در طول برنامه پنج سال توسعه است.
وی با اشاره به اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی اذربایجان غربی در پنج هکتار با 10 هزار متر فضای فیزیکی و سه هزار متر گلخانه در حال فعالیت است، اظهار کرد: 26 شرکت، واحد فناور و دانش بنیان در این مرکز مستقر و به فعالیت های علمی و پژوهشی می پردازند.
8135/ 3072
** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.