به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، رضا نقی زاده صبح امروز در اولین جلسه کارگروه اشتغال استان در سال جدید گفت: استان آذربایجان غربی هم اکنون رتبه ۶ کشور را در ثبت آمار و اطلاعات با ثبت ۱۳۴۹۶ نفر اشتغال در سامانه رصد دارد.
وی اضافه کرد: از این تعداد صنعت و معدن با ۵۰۳۴ اشغال و کمیته امداد با ۳۴۳۷ اشتغال بیشترین سهم را داشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین ۵۶۹۲ اشتغال در حوزه کاریابی ها و ۵هزار اشتغال در بسیج سازندگی و همچنین ۹۵۶۴ اشتغال تحت نظر پیمانکاران منطقه آزاد ماکو ایجاد شده است.
وی افزود: در سال ۹۵، آمار ۳۸هزار و ۴۸۲ اشتغال ایجادی در استان ثبت شد درحالی که این میزان در سال ۹۴ تنها ۱۸هزار شغل بود.
نقی زاده گفت: متاسفانه رشد معنی دار اختلاف بین رشد جمعیت و رشد اشتغال و همچنین رشد فارغ التحصیلان باعث شده طبق آمار در سال ۹۴ در استان ۲۱.۶ درصد نرخ بیکاری فارغ التحصیلان داشته باشیم درحالی که این میزان در کشور ۱۸.۵ درصد بوده و استان رتبه ۱۷ کشوری را داشته باشد.
وی افزود: این میزان رشد بیکاری از سال ۸۵ و با افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور و استان رخ داد ضمن اینکه علوم کامپیوتری بیشترین بیکار و رشته هایی چون خدمات امنیتی، دامپزشکی و بهداشت کمترین میزان بیکار در بین فارغ التحصیلان را داشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز طرح کارورزی با هدف مهارت آموزی فارغ التحصیلان و ایجاد اشتغال تصریح کرد: طرح کارورزی برای تحت پوشش قراردادن ۱۵۰هزار نفر در کشور ایجاد شده که سهم استان ۴۳۵۰ نفر بوده است.
نقی زاده گفت: از زمان شروع ثبت نام متقاضیان تا این لحظه ۲۵۱هزار و ۵۳۳ نفر در کشور و ۶هزار و ۵۹۴ نفر در استان آذربایجان غربی ثبت نام کرده اند.
وی افزود: متاسفانه یکی از مشکلات استان آمار پایین واحدهای پذیرنده اشتغال است که تا به امروز تنها ۳۰ واحد درخواست داشته اند در حالی که این میزان در کشور ۱۷۳۲ واحد بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی تصریح کرد: طرح تکاپو (طرح توسعه کسب و کار و اشتغال) نیز که در ابتدا در ۷ استان بعنوان پایلوت آغاز شد از اواخر سال ۹۵ در آذربایجان غربی اجرایی شد که قرار است برحسب رسته های اولویت بندی شده زمینه اشتغال بیش از ۲۰هزار نفر را فراهم کند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 674746
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.