نماینده مردم شهرستانهای ماکو چالدران شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: 6500 نفر در منطقه آزاد ماکو  تحصیل کرده دانشگاهی بیکار هستند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، عین الله شریف پور در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به ظرفیت بی نظیر مناطق آزاد در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی افزود: امروز در منطقه آزاد ماکو 6500 تحصیل کرده دانشگاهی بیکار هستند پس آیا میشود گفت منطقه آزاد ماکو به هدف قانونی خود رسیده است؟

وی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به تمامی کارکنان و پرسنل دادگستری حوزه انتخابیه گفت: براساس رصد ها و نظارت هایی که به عنوان نماینده مردم از این ادارات دارم، عملکرد دستگاه های قضایی در 4 حوزه انتخابیه رضایت بخش بود.

وی با اشاره به موضوعات رجوع افراد به دادسرا های ماکو،چالدران،شوط و پلدشت افزود: امیدواریم در آینده ای نزدیک با کاهش چشمگیر جرمهای قانونی و محکومان قضایی مواجه شویم چون در غیر این صورت با افزایش پرونده های قضایی رسیدگی به آن ها از سوی قضات با مشکل مواجه شده و در نهایت باعث نارضایتی ارباب رجوع می گردد.

عین اله شریف پور با ابراز این مطلب تاکید کرد: باید قوه قضائیه مجهز به دستگاه های سخت افزاری مدرن برای کاهش زمان پیگیری و بهره وری بهتر باشد.

نماینده مردم ماکو،چالدران، شوط و پلدشت در ادامه با ارزیابی عملکرد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و تاکید بر این که قانون مناطق آزاد نیاز به تعریف ندارد و قانونی جامع است اظهار کرد: در اجرای این قانون مناطق آزاد از ریل خارج می شوند و با هدف حرکت نمی‌کنند و این موضوع تنها به منطقه آزاد ماکو مربوط نمی‌شود بلکه به تمامی مناطق آزاد برمی گردد.

شریف پور با تاکید بر این که مناطق آزاد می تواند تولید محور باشد افزود: مسئولین سازمان می توانند با مستقر کردن صنایع تبدیلی و ورود تکنولوژی به منطقه آزاد از کوچ انسانی به سایر شهرها جلوگیری کند و همچنین زمینه اشتغال برای جوانان نیز  را فراهم نمایند.

عین اله شریف پور بیان کرد: با تدبیرات مقام معظم رهبری که فرمودند ما سرحد امنیتی کشور را آن ‌سوی مرزها قرار می‌دهیم  گفت: با همت نیروهای سپاه، قدس و دیگر نیروهای امنیتی در سوریه و مدافعان حرم امروز شاهد جنگ در خارج مرزهای عزیزمان هستیم

وی در خصوص حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی افزود: حرکت کودکانه داعش در ایران برنامه‌ریزی‌شده بود و در حمله تروریستی اخیر که حرم مطهر امام خمینی(ره) و مجلس را هدف قرار داده بودند توسط سیلی های محکم از سوی سپاه انقلاب اسلامی پاسخ داده شد.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس دلیل اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را وجود نیروهای نظامی و انتظامی دانست و افزود: سپاه پاسداران و سپاه قدس خط قرمز این نظام بوده و از این خط قرمز دست نخواهیم کشید.

شریف پور در ادامه با تاکید بر این که امنیت بزرگترین نعمت و ضروری ترین نیاز یک جامعه است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانست با تدبیر 6 موشک نقطه زن را با اصالت و قدرت به هدف تعین شده بزند و این نشان از قدرت ایران در منطقه و جوابی برای یاوه گویی های مستکبران است.

وی در ادامه گفت: مفهوم کلمه آتش به اختیار که مقام معظم رهبری بیان کرده اند به این معنا نیست که مستقیما وارد جنگ شویم بلکه بدین معناست که پا در رکاب در تمامی عرصه هافرهنگی و امنیتی باشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.