محمود قانعی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: یکی از علل اصلی طلاق در شهرستان ازدواج دختران در سنین پائین و مسائل اقتصادی است به طوری که بیشترین طلاق ها در سنین بسیار کم اتفاق افتاده و کمترین سنی که منجر به طلاق شده 13 سالگی بوده است.
به گفته او در گذشته بیشتر ازدواج های کم سن و سال در بافت روستایی منطقه انجام می شد اما به تازگی در بافت شهری هم این پدیده مشاهده می شود، حال آن که اگر خانواده به درستی تشکیل شود آسیب های کمتری آنها را تهدید می کند.
قانعی با بیان اینکه در یک سال اخیر حتی یک طلاق به درخواست زوج نداشته ایم، افزود: تمامی طلاق ها به درخواست زوجه بوده و در این مدت 60 مورد به درخواست زوجه طلاق یک طرفه و 306 مورد هم طلاق توافقی صادر شده است.
رییس دادگستری کاشمر با بیان اینکه از نظر وقوع جرائم خشن وضعیت شهرستان نگران کننده نیست،‌گفت: در یک سال اخیر بالغ بر هزار پرونده مربوط به تخلفات راهنمایی رانندگی و تصادفات داشته ایم که می طلبد، فرهنگ رانندگی و تبعیت بیشتر از قانون ارتقاء یابد زیرا مسائل راهنمایی و رانندگی و اختلافات خانوادگی در صدر مسائلی است که منجر به تشکیل پرونده در دادگستری شده است.
قانعی با بیان اینکه تصادفات و اختلافات خانوادگی معضلات بسیاری را برای خانواده ها به وجود آورده است، افزود: در یک سال اخیر 200 پرونده سرقت و 141 مورد نزاع داشته ایم.
وی با اشاره به اینکه کمبود نیرودر بخش دادسرا مرتفع شده ابرازامیدواری کرد که در آینده نیز نیروی بیشتری جذب شود تا پرونده ها با کیفیت و سرعت بیشتری رسیدگی شود.
قانعی گفت: در بخش دادگاهها دو نفر دادرس در یک ساله اخیر به مجموعه دادگستری شهرستان اضافه شده وهمین امر منجر به بهبود وضعیت عمومی رسیدگی به مراجعین دادگستری شده است.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
6012/7497 خبرنگار: لیلا قرائی ** انشتار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.