به گزارش ایرنا مردم این استان شب پنجشنبه با حضور در مساجد و تکایا و دیگر اماکن مذهبی، آداب احیاء را به جا آوردند و با سردادن صدای ' الهی العفو'، دومین شب قدر را به سحر پیوند زدند.
مردم در جای جای این استان مرزی در شب شهادت امام اول شیعیان، یکپارچه به عزاداری و دعاخوانی پرداختند و مومنان با برپا داشتن نماز، قرائت قرآن و دعا و گریه از خداوند منان طلب آمرزش کردند.
مراسم ویژه دومین شب قدر در مساجد جامع شهرستان های مختلف آذربایجان غربی با حضور ائمه جمعه، فرمانداران و جمعی از مسئولان شهرستان ها و همچنین اقشار مختلف مردم برگزار شد.
همچنین مراسم ویژه شب قدر در سایر مساجد شهر همراه با نوحه خوانی، روضه خوانی و قرائت دعای جوشن کبیر، مجیر و به جا آوردن دیگر آداب ویژه این شب همراه بود.
جوانان در برخی از شهرستان های این استان در شب شهادت امیرالمومنین علی (ع) پس از به جا آوردن مراسم احیاء، دسته های عزاداری در خیابان ها و معابر به راه انداختند.
تهیه غذای سحری در برخی از مساجد و حسینیه ها برای شب زنده داران از دیگر برنامه های شب های قدر در این استان بود.
شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عنوان لیالی پرفیض و برکت قدر در نزد شیعیان و بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه با عظمتی است و مردم در این شب ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داری مشغول می شوند.
بسیاری از اماکن متبرکه و امامزاده های استان نیز به همین مناسبت میزبان مردم مومن و دیندار مردم این استان بود که برای عزاداری و مراسم احیا به این مکان های مقدس آمده بودند.
به گزارش ایرنا، سیل جمعیت عزادار و روزه داران موحد در آئین شب قدر در خیابان ها و امامزادگان به قدری بود که تمامی مسیر ارتباطی از ساعات اولیه شب مملو از جمعیت شده بود و مردم به نماز و دعا و نیایش مشغول بودند.
دومین شب قدر مصادف با شهادت اولین امام و پیشوای شیعیان جهان حضرت علی(ع) است؛ امام همامی که با رفتار و منش پیامبر گونه اش الگو و سرمشق حق طلبان و عدالت پیشگان جهان است.
امام علی(ع) در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان سال چهلم هجری قمری در مسجد کوفه به دست عبدالرحمن بن ملجم مرادی ضرب خوردند و در شب 21 همان به شهادت رسیدند.
7156/ 3072
** گزارش از: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.