حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی‌بن ابیطالب(ع) و گرامیداشت آغاز ایام‌البیض و با اشاره به آغاز مراسم اعتکاف در استان بوشهر اظهار داشت: آیین معنوی اعتکاف از بامداد امروز در 220 مسجد استان بوشهر با حضور عاشقان و دلدادگان به حضرت باری‌تعالی آغاز شد.

وی با بیان اینکه بیش از 14 هزار نفر برای حضور در این مراسم ثبت نام کرده‌اند تصریح کرد: امسال بیش از 14 هزار  نفر از مردم مومن و خداجوی استان بوشهر در مراسم  اعتکاف  شرکت کرده‌اند که نسبت به 13 هزار و 300 نفر سال گذشته افزایش 700 نفری دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه پارسال در 206 مسجد استان  بوشهر 13 هزار و 300 نفر معتکف شده بودند افزود: به منظور برگزاری هرچه با شکوه‌تر آیین اعتکاف، امسال 14 مسجد به مساجد میزبان این آیین در استان بوشهر افزوده شده که تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم تدوین شده در نظر گرفته شده است.

سروستانی با بیان اینکه حضور جوانان در مراسم اعتکاف چشمگیر است خاطر نشان کرد: از 220 مسجد در نظر گرفته شده برای برگزاری آیین اعتکاف 134 مسجد ویژه خواهران و 86 مسجد برای برادران اختصاص یافته است.

وی اجرای برنامه‌های معرفتی و قرآنی، ادعیه، جشن و سرور در این ایام را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای معتکفان دانست و تصریح کرد: مناسک معنوی اعتکاف که  تا  اذان مغرب پانزدهم رجب ادامه دارد در این ایام سه روزه، معتکفان روزه‌دار با  برپایی جلسات ختم قرآن،  توسل و در سحر‌ها با مناجات امیرالمومنین(ع) و دیگر دعاها به راز و نیاز می‌پردازند و با  کسب معرفت و معنویت از فضای معنوی دور از دنیا و اشتغالات دنیویی استفاده می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: افزود: برگزاری گفتمان دینی، حلقه‌های معرفت، تصحیح قرائت نماز و اعمال ام‌داوود از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای معتکفان است.

سروستانی از اعزام  330 مبلغ و مبلغه به مساجد محل اعتکاف استان  بوشهر خبر داد و  خاطر نشان کرد: برای استفاده از فرصت معنوی فصل نیایش به ویژه ماه رجب و مناسبت‌های ارزشمند آن و خصوصا ولادت با سعادت مولی الموحدین، حضرت علی بن ابیطالب(ع) با تمهیدات لازم و برنامه‌ریزی مناسب مراسم معنوی اعتکاف در سطح استان با حضور مبلغان و مبلغات شاهد غنای هر چه بیشتر معنوی می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612651
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.