به گزارش ایرنا، روزهای برگزاری انتخابات همواره به روزهای حماسه و حضور در ایران اسلامی تبدیل شده است و در این دوره نیز با توجه به حضور پرشور مردم در ساعات اولیه، تحقق این امر بیش از پیش احساس می شود.
گزارش های خبرنگاران ایرنا از شهرستان های مختلف آذربایجان غربی به ویژه شعبه های اخذ رای شهرستان ارومیه حاکی است که مردم همیشه در صحنه استان از دقایق و حتی ساعتی پیش از زمان آغاز رای گیری در جلوی درب های بسته شعبه های اخذ رای صف بسته بودند تا در نخستین دقایق رای خود را به صندوق بیاندازند.
حضور پرشور مردم در این انتخابات در آذربایجان غربی همچون دوره های پیشین به رقابتی بین مردم تبدیل شده است و حتی در برخی موارد اعضای خانواده برای حضور در صبح جمعه در پای صندوق های رای با هم رقابت می کنند.
2 خواهر ارومیه ای که امروز صبح در پای یکی از شعبه های اخذ رای در این شهر حاضر شده بودند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از روز گذشته مقدمه حضور صبحگاهی در شعبه های اخذ رای را آماده کرده اند، گفتند: امیدوار بودیم تا به عنوان اولین نفر رای خود را به صندوق بیندازیم ولی پیش از ما نیز افرادی در جلوی شعبه برای انداختن رای به صندوق حضور داشتند.
سمیه که خواهر کوچکتر بود و رای اولی نیز محسوب می شد، اضافه کرد: من بسیار خوشحال هستم که توانستم در رای گیری شرکت کنم؛ در دوره گذشته انتخابات به همراه خواهرم /لیلا/ آمده بودم ولی امکان رای دادن نداشتم.
وی اظهار کرد: مطمئن هستم امروز بسیاری از مردم ارومیه و آذربایجان غربی و همین طور همه رای اولی ها در انتخابات شرکت می کنند زیرا آنها نیز مثل من شور حضور در انتخابات دارند.
لیلا خواهر بزرگتر نیز در این گفت و گو با ابراز خرسندی از حضور پرشور مردم در ساعات اولیه رای گیری در شعبه اخذ رای گفت: سال گذشته برخی از دوستان من، رای دادن خود را به ساعت های عصرگاهی موکول کردند که به سختی در دقایق پایانی موفق به رای دادن شدند.
وی افزود: این دوره از انتخابات بسیار مهم است زیرا سرنوشت چهار سال آینده کشور و شهر ارومیه از طریق این انتخابات و حضور مردم تعیین می شود که به همین خاطر شاهد حضور خوب مردم هستیم.
عباس یوسفی یکی دیگر از شهروندان ارومیه ای هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: نخستین علت حضور من در این انتخابات و پای صندوق رای لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص حضور پرشور در انتخابات امروز است.
وی افزود: این فرمایش رهبر معظم انقلاب، امروز توسط مردم به ویژه جوانان جامه عمل پوشانده شده و انتخابات امروز بار دیگر به صحنه عزت و اقتدار ایران اسلامی تبدیل می شود.
وی اضافه کرد: حدود نیم ساعت پیش از آغاز رای گیری در شعبه حضور داشتم و شاهد تلاش دست اندرکاران برای دریافت آرای شهروندان بودم که باید از این تلاش آنان نیز قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، فرآیند انتخابات طبق اعلام ستاد انتخابات کشور تا ساعت 6 بعد از ظهر امروز همچنان ادامه می یابد و رفته رفته به تعداد حاضران در شعب نیز افزوده می شود.
امروز/جمعه/ بیست و نهم اردیبهشت ماه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم افرادی هستند که در این دوره از انتخابات رقابت دارند.
اسحاق جهانگیری کوه شاهی فرزند حسن و محمدباقر قالیباف فرزند حسین نیز در این رقابت حضور داشتند که در روزهای پایانی هفته، انصراف دادند.
همچنین در آذربایجان غربی 14 هزار و 323 نفر برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا ثبت نام کرده بودند که 2 هزار و 360 نفر از آنان را نامزد شوراهای اسلامی شهر و 11هزار و 963 نفر را نامزد های شوراهای اسلامی روستاها تشکیل می دادند.
از این تعداد، در انتخابات امروز 13هزار و 180 نامزد در شهرها و روستاهای استان به رقابت می پردازند.
در مجموع 2 هزار و 180 نفر برای تصدی پست شوراهای اسلامی شهر و 11هزار نامزد برای پست شوراهای اسلامی در روستاها رقابت می کنند.
از این تعداد 7 هزار و 66 نفر به‌ عنوان عضو شوراهای شهر و روستا در آذربایجان غربی انتخاب می شوند.
55 هزار نفر در امر برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان غربی مشارکت می کنند.
برای برگزاری این 2 انتخابات، 2 هزار و 616 صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.
جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 265 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و 342 هزار نفر اعلام شده است.
8137/3072 ** گزارش از: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.