به گزارش ایرنا، فرآیند اخذ رای از راس ساعت هشت با حضور نخستین افراد در شعبه های اخذ رای آغاز شد و طبق دستورالعمل وزارت کشور تا ساعت 18 امروز ادامه دارد.
پیش از آغاز فرایند رای گیری، شهروندان مشتاق که بسیاری از آنان را جوانان تشکیل می دهند، در پشت درهای بسته برخی از شعب اخذ رای حاضر شده بودند و به محض باز شدن درب ها برای حضور در انتخابات وارد شعبه ها شدند.
اعضای هیات های اجرایی، نظارت و حراست صندوق های اخذ رای نیز با آمادگی کامل فرآیند انتخابات را آغاز کردند.
مسئولان برگزاری انتخابات تاکید دارند که شهروندان در سراسر آذربایجان غربی، ساعت های اولیه برگزاری انتخابات را برای انداختن برگه رای خود به صندوق انتخاب کنند تا ضمن کم شدن معطلی این افراد در صف های طولانی ساعات پایانی، روند منظمی را در برگزاری انتخابات امروز شاهد باشیم.
امروز/جمعه/ بیست و نهم اردیبهشت ماه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم افرادی هستند که در این دوره از انتخابات رقابت دارند.
اسحاق جهانگیری کوه شاهی فرزند حسن و محمدباقر قالیباف فرزند حسین نیز در این رقابت حضور داشتند که در روزهای پایانی هفته، انصراف دادند.
همچنین در آذربایجان غربی 14 هزار و 323 نفر برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا ثبت نام کرده بودند که 2 هزار و 360 نفر از آنان را نامزد شوراهای اسلامی شهر و 11هزار و 963 نفر را نامزدهای شوراهای اسلامی روستاها تشکیل می دهند.
از این تعداد، در انتخابات امروز 13هزار و 180 نامزد در شهرها و روستاهای استان به رقابت می پردازند.
در مجموع 2 هزار و 180 نفر برای تصدی پست شوراهای اسلامی شهر و 11هزار نامزد برای پست شوراهای اسلامی در روستاها رقابت می کنند.
از این تعداد هفت هزار و 66 نفر به‌ عنوان عضو شوراهای شهر و روستا در آذربایجان غربی انتخاب می شوند.
55 هزار نفر در امر برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان غربی مشارکت می کنند.
برای برگزاری این 2 انتخابات، 2 هزار و 616 صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش بینی شده است.
جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 265 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز 2 میلیون و 342 هزار نفر اعلام شده است.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.