براساس اعلام دادگستری به ایرنا هادی هاشمیان روز چهارشنبه اظهار داشت که ممنوعیت تبلیغات شامل هواداران نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا است.
رئیس دادگستری کل گلستان با بیان اینکه تاکنون نامزدها و هواداران آنها در فضای آرام و بدون تنش کار تبلیغاتی انجام داده اند، اظهار امیدواری کرد که این روند تا پایان زمان تبلیغات و رای گیری و پس از اعلام نتایج انتخابات از مراجع رسمی، ادامه یابد.
هاشمیان افزود: تاکنون 56 پرونده تخلف انتخاباتی در دادسراهای استان تشکیل شده که بیشتر آنها مربوط به شوراهای شهر و روستا است.
به گفته وی؛ تبلیغات زودهنگام و فعالیت انتخاباتی کارکنان دستگاه های اجرایی در ساعت اداری بیشترین موضوع پرونده های تخلفات انتخاباتی بوده که در دادسراها در حال رسیدگی است.
به گزارش ایرنا و به نقل از رئیس ستاد انتخابات استان؛ یک میلیون و 292 هزار و 320 گلستانی برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز 29 اردیبهشت واجد شرایط رای هستند.
علی اصغر طهماسبی تعداد رای اولی ها را حدود 30هزار نفر اعلام کرده و گفته است که برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، یکهزار و 657 شعبه ثابت و سیار و برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا یکهزار و 639 شعبه اختصاص یافته است.
از شعب اخذ رای ریاست جمهوری در استان، یکهزار و 84 شعبه روستایی و مابقی شهری است که در بخش روستائی 75 شعبه سیار و یکهزار و 9 شعبه ثابت است.
از 573 شعبه شهرهای استان نیز 28 شعبه سیار و مابقی ثابت هستند.
طهماسبی با اشاره به اینکه در انتخابات شوراها، شعبه سیار روستائی نخواهیم داشت، گفته است که حدود 40 هزار نفر شامل عوامل اجرائی، نظارت، نماینده فرمانداران، کاربران، اعضای هیات نظارت شهرستان و هیات عالی نظارت، نیروهای نظامی و انتظامی در بخش های مختلف، مسئولیت برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در گلستان برعهده دارند.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.