به گزارش ایرنا، قشرهای مختلف مردم ایران از قومیت و مذاهب مختلف و در صنف های گوناگون از روزهای گذشته تاکنون با صدور بیانیه ها و اطلاعیه ها با اعلام آمادگی برای شرکت در انتخابات مردم را برای خلق حماسه ای دیگر دعوت کرده اند که در میان آنان، ورزشکاران ملی کشور خودنمایی می کند.
بر این اساس تعدادی از ورزشکاران و قهرمانان ملی و بین المللی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مردم برای مشارکت گسترده و دشمن شکن در انتخابات دعوت کرده اند.
دارنده مدال برنز جهان، قهرمان آسیا و عضو تیم ملی وزنه برداری جوانان کشور معتقد است که حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رو موجب غرور ملی ورزشکاران در میادین بین المللی می شود.
'احمد احمدنژاد' اظهار کرد: پشتیبانی مردم از نظام و دولت ها و اقتدار سیاسی و اجتماعی کشور اعتماد به نفس لازم را نیز برای رقابت و کسب مدال های آسیایی و جهانی به ورزشکاران می دهد.
وی افزود: شرکت در انتخابات و حاضر شدن در پای صندوق های رای وظیفه ملی و شرعی یکایک ملت بزرگ ایران است زیرا سرنوشت کشور به دست رای دهندگان تعیین می شود.
وی با دعوت از عموم مردم ایران به خصوص ورزشکاران برای شرکت گسترده در انتخابات، بیان کرد: انتخابات ایران یک انتخابات آزاد است و مردم با شناختی که از نامزدهای انتخابات دارند، فرد مورد نظر خود را انتخاب می کنند.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران همواره در پیوند اخوت و اتحاد با یکدیگر ثابت قدم هستند، گفت: با شرکت پرشور مردم در انتخابات بار دیگر ترس و واهمه دشمن از اتحاد و پشتیبانی مردم ایران از انقلاب ایران بیشتر شده و موجب یاس و ناامیدی در رسیدن به اهداف خودشان می شود.
عضو سابق تیم ملی والیبال ایران نیز اظهار کرد: دشمنان همواره از اقتدار ملی ایران واهمه دارند و شرکت گسترده مردم در انتخابات این ترس را برای آنان یادآوری می کند.
'فرهاد پیروت پور' با دعوت از مردم برای شرکت پرشور در انتخابات پیش رو، بیان کرد: همه ورزشکاران دوشادوش مردم ایران در انتخابات شرکت می کنند و مردم نیز باید برای دفاع از حق خود نامزد لایقی را برای اداره امور انتخاب کنند.
وی گفت: آمار بالای مشارکت مردم در انتخابات قدرت چانه زنی مسئولان را در مسائل مختلف بالا می برد و رای دادن خیلی بهتر از رای ندادن است.
قهرمان بین المللی رشته رزمی کیک بوکسینگ نیز با بیان ضرورت حضور چشمگیر مردم در پای صندوق های رای به خبرنگار ایرنا گفت: همانطور که رای مردم پشتوانه مسئولان بوده، این آرا پشتوانه تک تک ایرانیان داخل کشور و فراتر از مرزها نیز به شمار می رود.
مصطفی ستمدیدە اظهار کرد: رفتار برگزار کنندگان مسابقات بین المللی با کشورهای مقتدر به گونه دیگری است و مردم باید کاری کنند این اقتدار کشور در جهان حفظ شود.
ورزشکار سردشتی افزود: مشارکت مردم در انتخابات به معنای اتحاد مردم با یکدیگر و با مسئولان است و تحقق این موضوع نیروی ایران را در بسیاری از مسائل بین المللی تقویت می کند.
قهرمان رشته رزمی سامبوی آسیا نیز با دعوت از مردم برای حاضر شدن در پای صندوق های رای گفت: حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات آبادانی، تقویت و اقتدار نظام در عرصه های ملی و بین المللی را به دنبال دارد.
ایوب فهیمی با تأکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات بخصوص جوانان یادآور شد: مشارکت گسترده مردم در روز 29 اردیبهشت باعث می شود مردم نامزد اصلح را برای اداره امور کشور در عرصه ملی و محلی انتخاب کنند.
قهرمان سامبوی آسیا اضافه کرد: مردم به خصوص جوانان و ورزشکاران در تمام انتخابات های دوره های قبل نظام جمهوری اسلامی در صحنه بودند و این بار نیز با حضور گسترده خود در انتخابات پیش رو بر وفاداری خود به نظام جمهوری اسلامی صحه می گذارند، چون انتخابات در نظام جمهوری اسلامی از سلامت بالایی برخوردار بوده و این مهم موجب اعتماد مردم به نظام شده است.
کاپیتان تیم ملی نوجوانان بوکس ایران نیز گفت: افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات جایگاه بین المللی تیم های ملی ایران را در میادین ورزشی ارتقا می دهد.
سیاوش بهاردوست با ابراز تاسف از اینکه به سن قانونی رای دادن نرسیده است، خطاب به رای اولی ها گفت: از افراد با تجربه برای انتخاب فرد اصلح کمک بگیرید و بدون تحقیق به کسی رای ندهید.
قهرمان مچ اندازی آسیا نیز با دعوت از مردم برای شرکت گسترده در انتخابات پیش رو گفت: ورزشکاران ملی به پشتوانه دموکراسی در ایران در میادین جهانی سینه ستبرمی کنند.
مهدی فلاح اظهار کرد: وجود دموکراسی و آزادی انتخاب در ایران افتخاری است که نه فقط در سطح بین الملل برای ایران جایگاه بالایی ایجاد کرده است در مسابقات جهانی نیز موجب ایجاد منزلت ورزشکاران ایرانی در بین سایر ورزشکاران دنیا در مسابقات مختلف می شود.
وی با تأکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات یادآور شد: مردم عزیز و شریف ایران فردا/جمعه/ سرنوشت چهار ساله خود و کشور را تعیین خواهند کرد و با این اقدام به وظیفه شرعی و ملی خود عمل می کنند.
ورزشکار شاهین دژی افزود: شرکت در انتخابات برای ملت ایران هم وظیفه و هم تکلیف است و حق آنان است تا در تعیین سرنوشت کشور خود تأثیر گذار باشند.
فلاح همچنین با تاکید بر این جمله امام خمینی (ره) که میزان رأی ملت است، اظهار کرد: مردم در گذشته نیز همواره در صحنه انتخابات حضوری گسترده و فعال داشته اند و بی شک در انتخابات پیش رو نیز چنین خواهند کرد.
وی همچنین انتخابات را یکی از بزرگترین عوامل ظهور دموکراسی و مردم گرایی دانست و گفت: بی شک یکی از افتخارات ورزشکاران در عرصه بین الملل ظهور و حضور دموکراسی در کشور است و وجود آن موجب اعتماد به نفس بیشتری در ورزشکاران می شود.
عضو تیم ملی جوانان قایقرانی ایران نیز با دعوت از مردم برای شرکت پرشور در انتخابات آینده افزود: سرنوشت هر ملتی به دست همان ملت تعیین می شود و انتخابات روز تعیین سرنوشت مردم و کشور است.
کیوان حسن زاده اظهار کرد: حضور گسترده و چشمگیر مردم در انتخابات در مجامع بین المللی بازتاب دارد و در واقع وفاداری و پایبند بودن مردم را به نظام جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد و این موضوع خیلی مهم است.
مربی تیم ملی بوکس جوانان ایران هم با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه همگانی است، گفت: جهان در حال رصد کردن میزان حضور مردم ایران در انتخابات است و حضور پرشور مردم، جایگاه ورزشکاران ایرانی را در مسابقات بین المللی ارتقا می دهد.
بهمن عزیزی اظهار کرد: بر این اساس با مشارکت در انتخابات، انتخاب اصلح و درست همگان باید در سرنوشت کشور نقش داشته باشیم.
وی تاکید کرد: جوانان به عنوان قشر مولد جامعه باید با تلاش مضاعف و حضوری موثر، خلق کننده حماسه سیاسی در انتخابات پیش رو باشند.
عضو تیم ملی کاراته جوانان ایران نیز گفت: حضور پرشور و گسترده مردم در پای صندوق های رای، اتحاد و یکپارچگی ملت ایران را به جهانیان ثابت می کند.
باربد صداقت: انتخابات پرشور، اقتدار و حقانیت ملت ایران را ثابت می کند و توطئه های دشمنان نظام را نقش برآب می کند.
وی بیان کرد: حضور حماسی و مقتدارانه در پای صندوق های رای، جایگاه نظام جمهوری اسلامی در دنیا را تثبیت کرده و قدرت کشور در عرصه های بین المللی را ارتقا می دهد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی فردا/ جمعه/ 29 اردیبهشت ماه 96 برگزار می شود.
3093**گزارش از: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.