مهدی آشتاب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با تکذیب برخی از سخنان آسیب‌دیدگان در مورد فقدان لوازم و امکانات رفاهی برای سیل‌زدگان اظهار کرد: از شنبه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌هایی برای رفاه حال مردم به مناطق و روستاهای سیل‌زده ارسال شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در راستای کمک‌رسانی به آسیب دیدگان از روز دوشنبه اقلام زیستی به 7 روستا ارسال شد که شامل روستاهای بابا رود، سردرود، عرب لو، لاریجان، جیرانلار، جبل کندی و کریم آباد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای افرادی که سرپناه خود را از دست داده‌اند یا واحدهای مسکونی آنها در وضعیت نابه‌سامانی قرار دارد چادر اهدا شده ‌و مواد غذایی اهدایی بدون هیچ شریط بدونه توجه به وضعیت رفاهی و امرار و معاش مردم به نسبت بین خانوارها توزیع شده است.

آشتاب با تکذیب ادعای برخی از افراد در مورد وضعیت سیل زدگان خاطرنشان کرد: تمامی این شایعات را قویاً رد می‌کنیم و اقلامی همچون خرما، نان، آب معدنی، کنسرو و بیسکوییت  بین مردم توزیع شده ‌و هیچ فرقی بین خانوارها در بحث توزیع مواد وجود ندارد.

وی تاکید کرد: 199 فقره چادر از سوی هلال احمر ارومیه در بین سیل‌زدگان تمامی مناطق آذربایجان غربی اهدا شده ‌و 144 فقره چادر به روستاهای روستاهای بابا رود، سرد رود، عرب لو، لاریجان، جیرانلار، جبل کندی و کریم آباد ارسال شده ‌که شامل دو عدد موکت، 10 عدد پتو و یک والور است که سوخت 20 لیتری از شرکت نفت به خانواده‌ها داده می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر ارومیه اظهار کرد: برای کمک‌رسانی به آسیب دیدگان و انتقال انان از روستا به شهر از یک فروند هلی‌کوپتر استفاده کردیم که 6 سورت پروازی در دستور کار انجام پذیرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623001
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.