به گزارش ایرنا، در این مرحله سه هزار و 600 کارت سوخت قابل شارژ توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی بین خانوارهای مرزنشینان توزیع شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی عصر شنبه در مراسم توزیع این کارت ها در فرمانداری شهرستان اشنویه، گفت: دولت تدبیر و امید در حالی قدرت را از دولت قبل تحویل گرفت که اقتصاد کشور درگیر تورم حدود 46 درصدی و رشد اقتصادی منفی 6.5 درصدی و گرانی و رکود بود.
علیرضا رادفر اظهار کرد: با برنامه های دولت تدبیر و امید، حمایت های رهبری و دیپلماسی موفق، وضع اقتصادی سامان داده شد و همزمان کشور از حالت انزوا خارج شد .
وی گفت: با اقدامات مطلوب و عملکردهای بسیار فعال دستگاه ها و با برنامه ریزی درست، دولت تدبیر و امید توانست رشد منفی اقتصاد را به بالای پنج درصد برساند و حتی برای اولین بار در طول 60 سال گذشته ایران صادرات بر واردات پیشی گرفته است.
رادفر ادامه داد: در عرصه اقتصادی نیز شاهد تحولات و تغییرات بسیار ممتازی هستیم چنانچه به حدی از خودکفایی گندم رسیده ایم که مازاد آن را صادر می کنیم.
رادفر افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید نرخ رشد علمی به 11 درصد رسیده که از این بابت در صدر کشورهای دنیا قرار داریم.
وی با بیان اینکه دولت تامین معیشت مرزنشینان را موضوعی جدی و اساسی می داند و در نظر دارد که مرز و مرزنشینی را تبدیل به فرصت کند نه خطر، ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام گرفته در دولت تدبیر و امید و اقدامات انجام شده از فروش سوخت برای برای بهبود معیشت روستائیانی که در فاصله 20 کیلومتری از مرز قرار دارند کارت هایی توزیع می شود که این برنامه برای جنوب استان آذربایجان غربی محقق و عملیاتی شده است.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم برای شهرستان های شمال استان نیز این برنامه راعملیاتی کنیم .
رادفر یادآور شد: مبلغ کارت سود سوخت به صورت شناور بوده و به صورت قسطی پرداخت و این پرداخت ها ادامه خواهد داشت.
فرماندار شهرستان اشنویه نیز با مروری مختصر بر عملکرد مثبت دولت تدبیر و امید در این شهرستان گفت: دهیاران شهرستان اشنویه در طول سال 95 برای عمران و آبادانی روستاها بسیار کوشیدند و تلاش های فراوانی انجام دادند.
اسعد خضری همچنین اظهار کرد: سد'چپرآباد' این شهرستان آماده بهره برداری بوده و ساخت بیمارستان 100تختخوابی اشنویه نیز با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.
توزیع کارت سود حاصل از فروش سوخت در بین مرزنشینان جنوب استان آذربایجان غربی از امروز/شنبه/ آغاز شد.
این کارت ها بین 309 روستای شهرستان های اشنویه، پیرانشهر و سردشت توزیع می شود.
شهرستان اشنویه در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و 31 روستای این شهرستان در فاصله 20 کیلومتری از مرز قرار دارند و مشمول کارت های سود سوخت قرار گرفتند.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.