قربانعلی سعادت روز شنبه پس از بازدید هیات استانی از روند بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق در دیدار با کارکنان استانداری آذربایجان غربی افزود: رسیدگی به حرم‌های اهل‌بیت (ع) از وظایف اصلی مسلمانان به ویژه شیعیان است و توجه مردم کشور به اماکن مقدس بیانگر ارادت به اهل‌بیت (ع) و شعائر اسلامی است.
وی اضافه کرد: اجرای پروژه های مختلف در نجف و سامرا گواهی بر توجه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به بازسازی و حفظ شوکت و عظمت بارگاه ائمه معصومین (ع) است.
وی اظهار کرد: جذب کمک های مردمی نیاز به فرهنگسازی، توسعه، نشر و گسترش اهمیت بازسازی عتبات و عالیات دارد و با بسیج مردمی می توان بانی خیر مشارکت مردم و خیرین در روند اجرای پروژه توسعه صحن حضرت فاطمه (س) و سایر پروژه های عتبات باشیم .
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت جایگاه اماکن مقدس عتبات عالیات و نقش معنوی آن در بین مسلمانان به ‌ویژه شیعیان به ‌عنوان یکی از ارکان مهم حفظ و گسترش شعائر دینی و مذهبی، علاقه و اشتیاق ملت ایران به عتبات عالیات ناشی از عشق و علاقه به خاندان عصمت و طهارت (ع) است.
مریم دهقانی نماینده ادارات و دستگاههای دولتی آذربایجان غربی در ستاد بازسازی عتبات و عالیات نیز در این دیدار گفت: بانوان استان هزینه ساخت 110 مترمربع از پروژه عظیم صحن بزرگ حضرت فاطمه زهرا (س) که در جنب حرم امیرالمومنین (ع) در حال ساخت است را بر عهده گرفته اند .
وی افزود: هزینه ساخت هر متر مربع 30 میلیون ریال است و تا عید غدیر این مبلغ تامین و هزینه می شود .
وی اظهار کرد: علاقه مندان برای کمک به ساخت صحن بزرگ حضرت فاطمه زهرا (س) می توانند کمک های خود را به شماره حساب 013033535007 (بانک ملی) واریز کنند .
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.