احمد رحیمی پور شنبه در گفت و گو با ایرنا' میزان و سهمیه شهرستان رودان در جذب افراد بی سواد در سال 95 را 500 نفر اعلام کرد و افزود: با تلاش و همت متولیان امر و مشارکت مردم در مناطق روستایی؛ هم اکنون 572 نفر از افراد بی سواد جذب دوره های آموزشی شده اند.
وی سهمیه ابلاغی شهرستان در دوره های تحکیم و انتقال را به ترتیب 100 و 190 عنوان کرد و اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده؛ در دوره تحکیم 111 نفر و در دوره انتقال 193 نفر موفق به ورود به دوره های آموزشی بالاتر شدند.
رحیمی پور با اشاره به آمار دریافت شده از سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 درخصوص وضعیت سواد شهروندان رودانی؛ خاطر نشان کرد: براساس آمار مرکز آمار جمعیت گروه هدف شهرستان در پنج سال گذشته 80 هزار و 192 نفر بود که از این تعداد 72 هزار و 131 نفر باسواد، هفت هزار و 306 نفر بی سواد و 755 نفر دیگر نیز وضعیت سواد آنان محرز نشده است.
وی افزود: با تلاش های صورت گرفته طی چهار سال گذشته سه هزار و شش نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال جذب دوره های سواد آموزی شدند.
رحیمی پور با بیان اینکه تلاش و برنامه ریزی مسئولان برای جذب و آموزش چهار هزار و 300 نفر از بازماندگان از تحصیل ادامه دارد؛ یاد آور شد: با تلاش متولیان امر و در 9 ماهه امسال 572 نفر از این افراد در کلاس درس حاضر شده اند.
این مسئول نرخ رشد باسوادی شهرستان رودان طی 40 سال گذشته را 75 درصد عنوان کرد و افزود: نرخ باسوادی مردم رودان در سال 1355 برابر با 18درصد بود که با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فرمان ویژه حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر ریشه کنی بی سوادی؛ نرخ با سوادی در این شهرستان هم اکنون به 93 درصد ارتقاء یافته است.
رحیمی پور از راه اندازی مرکز آموزش و یادگیری صنایع دستی محلی در روستای سرجوئیه رودان خبر داد و اظهار داشت: شرکت کنندگان در مرکز آموزش و یادگیری علاوه بر کسب علم و دانش؛ مهارت هایی نظیر فرزندپروری، همسرداری و هنرهای گلدوزی، خیاطی و شیرینی پزی را فرا می گیرند.
وی ارائه آموزش های لازم در زمینه تعاون، بهداشت، پیشگیری از معلولیت ها، برگزاری مناسبت های ملی – مذهبی، برگزاری مسابقه های انشاء نویسی و کتابخوانی بمنظور ترویج فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی را از دیگر فعالیت ها و برنامه های این مرکز در راستای توانمندسازی افراد برشمرد.
شهرستان رودان با بیش از 118 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196 /6048
خبرنگار: طیبه رحیمی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.