ارسلان شکری روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آن، ۹۰ درصد واردات جاده‌ای کالاهای حجمی غیرنفتی نیز از طریق مرزهای آذربایجان‌غربی انجام می‌شود.

وی همچنین از سهم ۹ درصدی مرزهای آذربایجان‌غربی در حوزه ترانزیت زمینی کشور خبر داد و اضافه کرد: این میزان ترانزیت ضرورت توجه به توسعه زیرساخت‌های دسترسی به پایانه‌های مرزی و اختصاص اعتبارات استانی و ملی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: توسعه کریدورهای دسترسی به پایانه‌های مرزی به‌ویژه کریدور بندر امام خمینی (ره) به پایانه مرزی بازرگان در استان با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال به صورت مشارکتی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، اداره کل راه و شهرسازی استان و منطقه آزاد تجاری ماکو در حال پیگیری و انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: علاوه بر آن، یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی استان اختصاص یافته که با این رقم، توسعه سالن تجاری پایانه مرزی بازرگان، تکمیل سالن مسافری و محوطه سازی پایانه مرزی سرو، احداث و تکمیل پایانه های تجاری و مسافری و محوطه سازی در پایانه های مرزی رازی و تمرچین و پروژه های مسیر دسترسی به بازارچه شیخ سیلو و پیر احمد و نیز سالن موقت تجاری در کیله سردشت صورت می گیرد.

شکری با اشاره به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌های مرزی استان و ضد عفونی در گیت های ورودی و خروجی و مکاتبات با اداره بهداشت و درمان استان و استقرار نماینده این اداره جهت کنترل موارد بهداشتی در پایانه های مرزی افزود : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی، آماده فراهم کردن شرایط معاینه و تست سلامت بهداشتی رانندگان و اجرای مقررات و پروتکل های بهداشتی کشورهای مقابل با همکاری اداره بهداشت و درمان استان است.

به گزارش ایرنا، پنج پایانه مرزی شامل سرو ارومیه، رازی خوی و بازرگان ماکو در مرز ترکیه، تمرچین پیرانشهر در مرز عراق و صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان، در آذربایجان غربی فعال است که حدود ۲۳ درصد کل پایانه‌های مرزی کشور را شامل می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.