کمال دانا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرونده‌های تشکیل شده به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع کرونا و کم‌فروشی بوده و در این رابطه بیش از ۱۵ میلیون ریال جریمه برای پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: تمامی نانوایان موظف به نصب دستگاه کارت‌خوان به‌جای دریافت وجه نقد بوده و باید یک نفر مشخص مسوول دریافت کارت از مشتریان باشد.

وی اضافه کرد: طی سال جاری بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و بهداشت محیط حرفه‌ای در گشت‌های مشترک از اول ماه مبارک رمضان تاکنون ۲۶۰ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی سطح شهر و روستا انجام داده‌اند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه از برخورد قاطع با نانوایی‌های متخلف و کم‌فروش در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: با نانوایانی که مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی رفتار نکنند، به شدت برخورد خواهد شد.

«دانا» بیان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل کم‌فروشی، گرانفروشی، رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی و ساعت کاری و جابجایی مشکوک آرد موارد را  به شماره تلفن‌های ۱۲۴ و ۴۴۶۳۰۵۳۵ گزارش دهند.

وی بیان کرد: ۷۹ واحد نانوایی در اشنویه آرد سهمیه‌ای دریافت می‌کنند که از این تعداد ۴۹ واحد در مناطق شهری و ۳۰ واحد در مناطق روستایی این شهرستان قرار دارند. 

فعالیت واحدهای صنفی کم‌خطر اشنویه همزمان با سایر شهرستان‌ها براساس اطلاعیه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا از ۲۳ فروردین آغاز شد.

شهرستان ۷۴ هزار نفری اشنویه دارای سه هزار واحد صنفی است که از این تعداد ۲ هزار ۵۰۰ واحد دارای پروانه هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.