یاسر اشتاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با وزش باد، بارش رگبارهای پراکنده در استان طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ که ماکو با ۱۰ میلی‌متر بیشترین بارندگی را داشت.

وی اضافه کرد: طبق نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی در استان، رعد و برق و رگبارهای کوتاه‌مدت تا فردا، یکشنبه در استان ادامه دارد و روز دوشنبه هوای استان پایدار بوده و از روز سه‌شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد استان می‌شودکه با بارش‌های چشمگیری همراه است.

وی با اشاره به اینکه از روز سه‌شنبه تا آخر هفته هوای استان ناپایدار است، گفت: در این مدت طی ساعات بعدازظهر هوای استان به ویژه در مناطق جنوبی همراه با وزش باد خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تغییرات دمایی قابل توجهی در استان وجود ندارد، اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با دمای سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر و شهرستان پلدشت با دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان بودند.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.

در طول پاییز و زمستان سال گذشته (۱۳۹۸) در آذربایجان‌غربی ۲۰۱ میلی‌متر بارندگی ثبت شده در حالی که سال قبل از آن، این مقدار ۳۰۳.۷ میلی‌متر بود و میانگین بلندمدت بارش استان نیز ۱۸۹ میلی‌متر است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.