مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان از عصر امروز یکشنبه اظهارکرد: با ورود این سامانه بارشی تا اواخر هفته شاهد رگبار باران و رعد و برق با احتمال تگرگ در برخی نقاط استان خواهیم بود.

وی با هشدار نسبت به آبگرفتگی و وقوع سیلاب در شهرهای استان عنوان کرد: در این راستا احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و خسارت به تأسیسات ساختمانی دور از انتظار نیست.

صابری اضافه کرد: انجام اقدامات به موقع در خصوص آبگرفتگی معابر، اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و خودداری از کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی در اولویت باید باشد.

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها در استان که از هفته جاری آغاز شده، فردا چهارشنبه تشدید می‌شود افزود: امروز نیز بارندگی‌های پراکنده‌ای در استان پیش‌بینی می‌شود و این روند تا اوایل هفته بعد به صورت رعد و برق و وزش باد و رگبار باران ادامه می‌یابد.

صابری با اشاره به وزش باد، افزود: وزش باد نیز همراه این سامانه بارشی وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود سرعت آن بین ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت برسد و لازم است ساکنان استان از تردد در مکان‌های پرخطر در هنگام وزش باد بپرهیزند.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای مرکز استان بین هفت و ۲۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و پلدشت با ۲۵ درجه و تکاب با سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.