عبدالحمید سعدینی شامگاه سه شنبه ضمن اعلام این هشدار، اظهار داشت: طبق پیش بینی های هواشناسی یک سامانه بارشی آخر هفته (روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۷ و ۲۸ فروردین ماه) وارد استان می شود.

وی ادامه داد: رگبار باران و رعد و برق در برخی نقاط استان به ویژه مناطق دریایی ، نقاط غربی و شمالی استان ، احتمال وقوع تگرگ ، باد نسبتا شدید ، گاهی تند باد لحظه ای و مواج شدن دریا تا ارتفاع موج ۲۰۰ سانتی متر از جمله پیش بینی های صورت گرفته پیرامون ورود این سامانه به هرمزگان است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: طبق تحلیل های نقشه های هواشناسی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی ، سیلابی شدن مسیل ها در مناطق غربی و شمالی استان ، وقوع صاعقه و اختلال در ترددهای دریایی از مخاطره های ورود این سامانه بارشی به استان خواهد بود.

سعدینی تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی و دریایی پیش بینی شده از مردم خواستاریم تا نکات ایمنی را به دقت رعایت و از قرار گیری در حریم رودخانه های فصلی و مناطق مرتفع به شدت اجتناب کنند.

وی تاکید کرد: پایش وضعیت سدهای استان و مدیریت کامل آن به سبب احتمال طغیان رودخانه ها از بالادست در مناطق مرکزی ،شمالی و غربی استان و حوضه آبریز سدها واقع در استان های مجاور باید از سوی دستگاه های مسوول بررسی و پیگیری شود.

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: با توجه به وزش باد نسبتا شدید و احتمال وقوع تند بادهای لحظه ای و مواج شدن دریا ، کنترل وضعیت تردد دریایی و رفت آمد در سواحل مراقبت و تمهیدات لازم نیز صورت پذیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.