رسول جبرییلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حداکثر دمای تکاب در 24 ساعت گذشته نیز 22 درجه سانتی گراد بالای صفر بود که پس از تکاب، شهرهای اشنویه، ارومیه و چالدران با هشت درجه بالای صفر شب خنکی را پشت سر گذاشتند.
وی بیان کرد: همچنین شهرهای پلدشت و خوی نیز با ثبت دمای 30 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهرهای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته بودند.
رییس اداره هواشناسی تکاب اظهار داشت: این شهرستان در 2 ماه گذشته در چهار شبانه روز با ثبت دمای زیرصفر درجه سردترین شهر آذربایجان غربی بود و در این مدت نیز با 2 شبانه روز عنوان سردترین شهر کشور را به خود اختصاص داد.
جبرییلی ادامه داد: وضعیت جوی تکاب طی فردا/چهارشنبه/ نیمه ابری به تدریج ابری همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود و تا پایان هفته جاری نیز علاوه بر افزایش ابر، شاهد وزش باد در منطقه خواهیم بود.
وی افزود: با توجه به بارش های رگباری در منطقه طی امروز و فردا، لازم است کشاورزان و دامداران هشدارهای هواشناسی را جدی گرفته و از مزارع و دام های خود مراقبت کنند و شهروندان از نزدیک شدن و توقف در مسیل ها و حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای سردسیر و کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و زمستان هایی سخت، طاقت فرسا و طولانی دارد و هم اینک نیز ارتفاعات این شهرستان با گذشت 2 ماه از فصل بهار برفی است.
7514/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.