ایرج مصطفوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش متوسط 0.6 درجه سانتی ‌گرادی دمای هوا با توجه به مقیاس متوسط بلندمدت، عدد بزرگی است که افزایش مصرف آب و تبخیر را به دنبال دارد.
وی به اثرات تغییر اقلیم در سمنان اشاره و تصریح کرد: رخ دادن شدیدترین گرمای تابستان و سردترین زمستان در سال های اخیر از اثرات تغییر اقلیم در این استان است.
مصطفوی ابراز داشت: افزایش تبخیر ناشی از فزونی متوسط دمای هوا منجر به مصرف بیشتر آب در بخش های آشامیدنی و کشاورزی می شود، بنابراین شهروندان و مسوولان صرفه جویی و مدیریت مصرف آب را مدنظر داشته باشند.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: دمای کل کشور در فروردین امسال نسبت به بلند مدت مشابه 0.6 درجه سانتی گراد افزایش یافته است و بیشترین روند افزایش دما نسبت به بلندمدت مربوط به استان خراسان جنوبی با 1.6 درجه سانتی گراد است.
هواشناسی استان سمنان از عصر امروز دوشنبه تا پنجشنبه با ورود سامانه ناپایدار در برخی نقاط به ویژه ارتفاعات و نواحی شمالی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی کرده است، کمینه دمای هوای شهر سمنان تا روز چهارشنبه سه درجه کاهش می یابد.
به گزارش ایرنا، تابستان 97 در استان گرمای هوا شدیدتر از تابستان 96 بود و تا یک و نیم درجه سانتی گراد متوسط دمای هوا افزایش یافت و طبق پیش بینی های فصلی، هوای تابستان 98 در این استان نسبت به بلندمدت تا یک و نیم درجه سانتی‌گراد گرمتر می شود.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.