جواد نخعی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان های نهبندان، فردوس، قاینات، بیرجند و طبس به علت گرد و خاک با کاهش دید افقی مواجه شدند.
وی افزود: بیشترین سرعت باد در بیرجند به صورت لحظه ای عصر امروز 80 کیلومتر بر ساعت ثبت شد و پس از آن مطابق اعلام ایستگاه هواشناسی 30 کیلومتر بر ساعت بوده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه ها و خروجی مدل های هواشناسی تا فردا (چهارشنبه) با تداوم ناپایداری ها علاوه بر وزش باد شدید (گاهی خیلی شدید)توام با گرد و خاک و کاهش میزان دید افقی، اختلال در ترددهای جاده ای استان، افزایش ابر و رگبار، رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه نیز قابل پیش بینی است.
وی تصریح کرد: با توجه به ماهیت رگباری بارش های فصل بهار احتمال وقوع روان آب وجود دارد همچنین با شمالی شدن جریانات و تاثیر زبانه های پرفشار جوی از امروز (سه شنبه) تا پنجشنبه هفته جاری کاهش قابل ملاحظه دما (به طور میانگین 10 تا 15 درجه سلسیوس) پیش بینی می شود.
نخعی افزود: این کاهش دما سبب وقوع یخبندان در مناطق سردسیر و کوهستانی و شهرستان‌های سربیشه، قاینات و درمیان در صبح روزهای پنجشنبه و جمعه خواهد شد لذا در این مناطق سرمازدگی محصولات باغی و زراعی دور از انتظار نخواهد بود.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.