دبیر ستاد همیاری مردمی مهاباد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت و تعطیلی کسب‌وکارهای مختلف، اقشار زیادی از مردم تحت تاثیر این امر واقع شده و نیاز است در این برهه کمک‌های مردمی به صورت عادلانه در بین آنها تقسیم شود.

حامد هدایت‌فر با بیان اینکه خیّران مهابادی تاکنون مشارکت بسیار خوبی برای حمایت از نیازمندان داشته‌اند، ادامه داد: این کمک‌ها به دلیل نبود یک بانک اطلاعاتی مشخص و بدون کسب اطلاعات دقیق وضعیت خانواده‌ها ممکن است به برخی نیازمندان واقعی هم نرسد که براین اساس تصمیم گرفته شده یک بانک اطلاعاتی شامل اطلاعات خانوارهای نیازمند در قالب یک سرور راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: این بانک اطلاعاتی با همکاری نهادهای دولتی از جمله کمیته امداد، اداره بهزیستی و سازمان‌های مردم‌نهاد برای شناسایی افرادی که در وضعیت موجود، درآمدهای روزانه خود را از دست داده و اکنون نیازمند رسیدن کمک و شارژ مالی هستند، تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار خانوار این شهرستان مستحق دریافت کمک‌های مردمی هستند، ادامه داد: برای همکاری و پرداخت اقلام خوراکی و حمایت مالی به کسانی‌که درخواست کمک می‌کنند، تحقیقات لازم انجام و در صورت مستحق بودن به آنها کمک خواهد شد.

«هدایت‌فر» افزود: تاکنون بالغ بر ۱۰۰ خانواره نیازمند مهابادی از طریق ستاد همیاری مردمی شناسایی و به آنان کمک‌های مالی و اقلام خوراکی اهدا شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

همزمان با شیوع کرونا تمام فعالیت‌های اقتصادی، ساخت‌وساز، حمل‌ونقل، واحدهای صنفی، کارگران ساختمانی و دستفروشان و بخش زیادی از روزمرد بگیران با قطع شدن درآمدشان دچار مشکلات معیشتی شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.