سرهنگ پاسدار قهرمان عیوضلو روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بسیجیان با شعار بسیج از مردم، با مردم و در کنار مردم تا نابودی کامل کرونا در این طرح مشارکت دارند.
وی ادامه داد: تاکنون ۴۵٠ نفر از بسیجیان آموزش‌های لازم را برای همکاری با مراکز بهداشت شهرستان ارومیه دیده‌اند.
وی بیان کرد: گروه‌های غربالگری در مناطق قرمز ارومیه از جمله کشتارگاه، بادکی، کوهنورد و ۵٠٠ دستگاه تشکیل شده تا نفرات خاصی برای برای خرید اقلام مورد نیاز در محلات تعیین شود تا از خروج بی‌مورد افراد در جامعه جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از فعالیت‌های بسیجیان، سمپاشی، ضدعفونی و گندزدایی از محلات مختلف شهرستان ارومیه است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه گفت: در این راستا ٢۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده توسط ٢٣ دستگاه ماشین آلات ضدعفونی کننده مصرف می‌شود.
سرهنگ پاسدار عیوضلو با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی و آموزشی این نهاد، ادامه داد: تاکنون ۵٠ هزار پیامک آموزشی به مردم ارسال شده است.
وی اضافه کرد: همچنین ۵٠٠ سی‌دی آموزشی مقابله با کرونا در مساجد و محلات توزیع شده تا توسط مساجد در بلندگوهای محلات پخش شود.
وی اظهار داشت: کمک به کنترل معابر ورودی و خروجی شهر، مشارکت در  طرح فاصله گذاری اجتماعی و پایش و ضدعفونی معابر از دیگر فعالیت‌های بسیج مردمی است.
به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.
بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع این بیماری در آذربایجان‌غربی ۶۱۵ نفر مبتلا شده‌ و ۵۳ نفر فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.