دکتر رحیم صمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۹ نفر مبتلا به بیماری کرونا در این شهرستان چهار نفر از بیمارستان ترخیص و یک نفر به ارومیه منتقل شده است و چهار نفر نیز دوران نقاهت خود را سپری می‌کنند.

وی افزود: داروهای مورد نیاز برای درمان این بیماران نیز در اختیار بیمارستان ماکو قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به نارضایتی مردم به علت کمبود دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده اضافه کرد: از این اقلام ۲۲ هزار بسته طی روزهای گذشته در این شهرستان توزیع شده است.

وی ادامه داد: ۲ محل در این شهرستان برای قرنطینه بیماران در نظر گرفته شده که این افراد بعد از ترخیص در این اماکن برای مدتی تحت نظر خواهند بود.

شهرستان ماکو با بیش از ۹۷ هزار نفر جمعیت در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده‌است.

 به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان ۴۹۷ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۴۰ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

طبق آخرین آمار، ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک هزار و ۹۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.