فخرالدین آذریان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق ماده ۲۸ قانون وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی پنج عضو شورای شهر میاندوآب از شهردار سووال کرده بودند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه طرح سووال از شهردار در جلسه عصر روز گذشته با حضور فرماندار گفت: شهردار به صورت مکتوب به سوالات پاسخ داده بود که اعضای سوال‌کننده از پاسخ شهردار قانع نشدند.

وی با بیان اینکه شهردار همزمان با این طرح سووال استعفای خود را نیز توسط یکی از اعضای شورای شهر تقدیم کرده بود اظهار داشت: با توجه به شرایط پیش آمده و مدیریت بهتر بحران در وضعیت شیوع بیماری کرونا، با قید ۲ فوریت استعفای «رسول ملکی» شهردار سابق مورد پذیرش اعضا واقع شده و سرپرست و شهردار جدید نیز انتخاب شد.

«آذریان» افزود: «وحید اصغری‌پور» با هفت رای تا زمان صدور حکم شهردار جدید به عنوان سرپرست شهرداری و «حسن فتحعلی‌پور» با پنج رای اعضای شورای شهر به عنوان شهردار جدید میاندواب انتخاب شد.

وی با قدردانی از زحمات شهردار سابق در توسعه و پیشرفت شهر گفت: شهروندان از وضعیت پسماند و زباله‌های شهری گله‌مند هستند و هدف اصلی ما از این تغییر و تحول در مدیریت شهرداری افزایش سطح خدمات به شهروندان و کسب رضایت مردم است.

وی با اشاره به اینکه پروژه ساحل‌سازی رودخانه زرینه‌رود یکی از سوال‌های اعضای شورای شهر بود، بیان کرد: البته شهرداری و شورای شهر به تنهایی قادر به حل معضل پسماند نیستند و به همین خاطر از فرماندار درخواست کردیم برای حل مشکل تعیین محل پسماند و زباله‌های شهری تصمیم جدی گرفته و دستور ویژه‌ای به اداره‌ها و دستگاه‌های ذیربط برای حل این معضل صادر کند.

«رسول ملکی» شهردار مستعفی میاندوآب به عنوان سی و سومین شهردار این شهر از تاریخ بیست و هشتم آذرماه سال ۱۳۹۶ این مسوولیت را برعهده داشت.

وی پیش از شهردار شدن، عضو شورای شهر میاندوآب بود که با کسب بیشترین رای مردم به عنوان نفر اول به شورای پنجم راه یافته بود.

شهردار جدید میاندوآب نیز در دوره سوم فعالیت شورای اسلامی شهر سکان هدایت مدیریت شهری میاندوآب را برعهده داشت.

شهر میاندوآب دارای ۱۴۰ هزار نفر جمعیت و هفت عضو شورا دارد؛ شهرداری میاندوآب در سال ۱۳۲۷ تاسیس شده و تاکنون با ۳۳ شهردار و ۱۸ سرپرست مدیریت شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.