به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وب دای آذربایجان غربی، علی درستی در بازدید از ایستگاههای کنترل بهداشتی مسافرین در ورودی‌های شهرستان اظهارکرد: در راستای اقدامات کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا چهار ایستگاه چک و کنترل بهداشتی و سنجش علائم بیماری کلیه مسافرین بومی و غیربومی با همکاری فرماندهی‌های ناحیه مقاومت بسیج سپاه و نیروی انتظامی و جمعیت هلال احمر شهرستان در ورودی به شهرستان دایر شد.

وی با بیان اینکه این ایستگاه‌ها در سه راهی قره ضیاالدین و ورودی‌های جاده حمزیان، چالدران و حاجیلار دایر شده است افزود: همکاران ما در این ایستگاه‌ها به صورت شیفت‌های صبح و بعد از ظهر مشغول فعالیت هستند.

درستی گفت: در این اقدام کنترل و ارزیابی، افراد مشکوک جهت مراقبت‌های بعدی به استراحت فقط در منزل و رعایت قرنطینه خانگی توصیه و یا به مراکز نگهداری هدایت می‌شوند و از طرف همکاران شبکه بهداشت و درمان پیگیری و تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به پویش کشوری جهت کنترل این بیماری با عنوان «در خانه بمانیم»، همراهی و همکاری همگانی را لازمه نیل به اهداف کنترل و پیشگیری و اثربخشی زحمات تلاشگران عرصه مبارزه با این بیماری و شکست آن عنوان کرد.

درستی با تأکید بر رعایت کامل نکات و توصیه‌های بهداشتی و سلامت از سوی همه خواستار پرهیز ا از مسافرت‌های غیرضرور، پرهیز از ترددهای غیرضرور در معابر و خیابان‌ها، حضور در تجمعات و مکان‌های عمومی و شلوغ و پرازدحام و جلوگیری از حضور و بازی کودکان در محیط‌های بیرون از منزل مثل کوچه و پارک‌ها شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چایپاره گفت: خانه امن ترین مکان برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا است و به عموم مردم توصیه و تأکید می‌کنیم فعالیت‌های خارج از منزل را تا حد امکان محدود کنند و اگر مجبور به رفتن به بیرون از خانه شدند حتماً مواد ضدعفونی کننده دست و دستکش یک بار مصرف به همراه داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1388435
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.