حمیدرضا داوودیان روز سه‌شنبه در گفت گو با ایرنا افزود: تاکنون حدود پنج هزار نفر از افراد در ورودی‌های شهر دامغان تب سنجی شدند که در هیچ یک از آن‌ها علایم بیماری رویت نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های تب سنجی و غربالگری مسافران با همکاری نیروی انتظامی، در جاده های ورودی فعال است و به صورت جدی تمام سرنشینان خودروهای ورودی به ویژه خودروهای با پلاک ناشناس را تب سنجی می‌کنند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ ایستگاه تب سنجی در میدان صددروازه واقع در غرب و میدان امام رضا (ع) واقع در شرق این شهر از ۲ هفته گذشته مستقر شدند. 

داوودیان تصریح کرد: ۲ ایستگاه جدید نیز جهت بررسی وضعیت افراد در شمال و جنوب شهر دامغان با همکاری شبکه بهداشت و درمان و بسیجیان، طی ۲۴ ساعت آینده عملیاتی می‌شود. 

وی اظهارداشت: در صورت رویارویی با هرگونه علائم مشکوک، خودروی فرد دارنده علایم توقیف و سرنشینان خودرو قرنطینه می شوند. 

داوودیان، تنها راه شکست ویروس کرونا را قطع کردن زنجیره انتقال آن دانست و گفت : تمامی اقدامات لازم برای قطع کردن زنجیره شیوع باید به‌درستی و قاطعانه انجام شود و مردم نیز باید در این زمینه کمک کنند و مهم ترین کمک آن‌ها هم ماندن در خانه است.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دامغان گفت: امیدواریم با کم شدن تردد بین شهری، بتوانیم هر چه بیشتر حلقه را بر ویروس کرونا تنگ تر کنیم و هر چه مردم بیشتر همکاری کنند، این دوره زودتر به پایان می‌رسد.

طبق آمار اعلامی امروز از سوی وزارت بهداشت، استان سمنان در نسبت مبتلایان به کل جمعیت، با ۵۱۷ مبتلا به کرونا، پس از استان قم در رتبه دوم قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.