دکتر رحیم صمدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا مردم را به آرامش دعوت کرد و افزود: دست‌اندرکاران شبکه بهداشت و درمان شهرستان تمام همت خود را به کار گرفته‌اند تا شیوع ویروس کرونا را کنترل کنند و مردم نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی به وجود بزرگترین مرز زمینی کشور در بخش بازرگان این شهرستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: همکاران بهداشت و درمان شهرستان از آغاز شیوع ویروس کرونا به صورت شبانه‌روزی در پایگاه دائمی مستقر در مرز بازرگان استقرار یافته‌اند و کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی افزود: اقدامات آموزشی، پیشگیرانه، غربالگری، تب‌سنجی با دستگاه‌های دیجیتالی و صدور کارت سلامت در اسرع وقت از جمله اقدامات عوامل بهداشتی و درمانی در مرز بازرگان به شمار می‌رود. 

وی اضافه کرد: رصد نقاط عبور و مرور مسافران و بررسی بیماری‌های ۱۳ گانه سندرمیک نیز در مرز بازرگان مورد توجه قرار می‌گیرد تا این مرز تحت شرایط بهداشتی مشخص به فعالیت خود ادامه دهد.

به گزارش ایرنا ویروس کرونا دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر باعث شده‌است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی نداشته باشند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس «کرونا» در جهان کشف شده‌ و با مورد اخیر تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.

این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان «سارس» می‌گردد؛ نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

تا زمان حاضر نتیجه ۴۲ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی مثبت اعلام شده که از این افراد، ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند، ۹ نفر از بیمارستان ترخیص شده‌اند و ۲۰ نفر همچنان بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.