به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی روز پنجشنبه درحاشیه بازدید از مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری شبکه بهداشت و درمان بروجرد افزود: در مرحله پیشگیری از ایدز به مرحله ای رسیده ایم که سازمان‌ها و نهادهای متولی برنامه در قالب کمیته‌های استانی و شهرستانی همدل هستند تا در قالب اهداف توسعه پایدار در چهارچوب چهارمین برنامه ملی استراتژیک ایدز تلاش خود را به ثمر برسانند.

وی اظهارداشت: از هنگامی که نخستین نمودهای ویروس ایدز مشاهده شد حدود ۴۰ سال گذشته و تلاش‌ بسیاری در سطح جهانی، منطقه ای و کشوری برای مبارزه با اپیدمی این بیماری صورت گرفته و انتظار می‌رود همه دستگاههای متولی، نظارت مستمر بر اجرای برنامه چهارم ملی کنترل بیماری ایدز داشته باشند.

وی ادامه داد: در این مدت شواهد علمی فراوانی درباره مداخلات موثر فراهم شده که در پیشگیری از عفونت، مراقبت، درمان و مهار گسترش این ویروس موثر بوده است.

 فرماندار بروجرد اضافه کرد: امروز با پیشرفت تکنولوژی‌های آزمایش و پیدایش ایدز سریع با حساسیت بالا، انجام آزمایش ساده تر از پیش شده، بنابراین باید تعهد خود را برای پایان دادن به ایدز تا سال ۲۰۳۰ انجام دهیم.

رحیمی با اشاره به تغییر الگوی این بیماری بیان کرد: امروز این ویروس و عفونت وارد خانواده ها شده و زنگ خطری است و  شکل بیماری ایدز سیر نگران کننده‌ای را طی می‌کند و با گذشت زمان پیچیده تر شده و حمایت بیشتر را طلب می کند.

وی تاکید کرد: برنامه کنترل عفونت ایدز با مشارکت همه ادارات و سازمان های مرتبط موفق می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.