آوات کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این افراد علاوه بر سفیر سلامت خانواده خود، سفیر سلامت افتخاری 2 هزار و 34 خانوار دیگر را به عهده گرفته اند.
وی افزود: در مجموع 12 هزار و 775 خانوار این شهرستان دارای سفیر سلامت هستند که 924سفیر دانش آموز، 20 سفیر سلامت اداره، 150 سفیر دانشجو و 212 سفیر سلامت معلم هستند.
وی با اشاره به اینکه خود مراقبتی در سه بخش فردی، سازمانی و اجتماعی تعریف می شود، تاکید کرد: در بخش خود مراقبتی فردی، جذب سفیران سلامت خانوار، روحانی، سرباز، دانشجو و دانش آموز هدف بوده است.
کریمی به تشکیل 95 مورد گروه خودیار در مرکزهای خدمات جامع سلامت در زمینه های فشار خون، دیابت چاقی، اضافه وزن و سرطان و افسردگی اشاره کرد و یادآور شد: این اقدام نیز از دیگر اقدام های صورت گرفته در راستای ارتقای سطح سلامت مردم این شهرستان بوده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کامیاران در خصوص مزایای این طرح گفت: خود مراقبتی موجب ارتقای سلامت و کیفیت زندگی، افزایش رضایت بیماران، منطقی شدن استفاده از خدمات (نیاز کمتر به مشاوره ارائه دهندگان خدمات در مرکزهای بهداشتی)، کاهش معاینه بیماران سرپایی و کاهش استفاده از منابع بیمارستانی و همچنین کاهش هزینه های سلامت می شود.
کریمی با اشاره به اینکه حفظ و ارتقای سلامت کارکنان اداره ها و سازمان ها نیز در بحث خودمراقبتی سازمانی بسیار مهم است، افزود: در خود مراقبتی اجتماعی نیز به شناسایی تهدید کننده های اجتماعی با کمک اعضای شورای اسلامی شهر و روستا توجه شده است.
به گزارش ایرنا، با توجه به گذار بیماری‌ها از واگیر به غیرواگیر و حرکت از درمان قطعی بیماری ها به مراقبت دائم، نقش مردم در مراقبت از سلامت خودشان و اعضای خانواده برای زیستی سالم، مدیریت ناخوشی‌های جزیی، مدیریت بیماری های مزمن و حاد روز به روز در حال افزایش است.
خود مراقبتی شامل اقدام هایی اکتسابی، آگاهانه و هدفدار است که مردم برای حفظ تندرستی و سلامت جسمی، روانی و اجتماعی خود، فرزندان و خانواده هایشان باید انجام ‌دهند تا از ابتلا به بیماری ها پیشگیری یا بیماری ها را مدیریت کنند.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.