خالد رحمانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون حجم ورودی آب به سد مهاباد نیز به ۱۱.۷ متر مکعب بر ثانیه رسیده که این مقدار در زمان مشابه سال گذشته ۱۶.۳ متر مکعب بر ثانیه بود.

وی ادامه داد: درحال حاضر تراز سد مهاباد، یک‌هزار و ۳۴۸ متر است که این مقدار نیز هفت سانتی‌متر کمتر از تراز سد در مدت مشابه سال قبل برآورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دبی خروجی آب از سد مهاباد هم‌اکنون ۰.۷ (هفت دهم) مترمکعب بر ثانیه است، اضافه کرد: در سال آبی جاری تاکنون رهاسازی آب انجام نشده و این مقدار تنها برای مصرف شرب سطح شهرستان است.

رییس اداره امور آب مهاباد اظهار داشت: ذخیره برفی مهاباد تا اول بهمن ماه امسال ۴۰ میلیون متر مکعب گزارش شده که با توجه به بارش‌های خوب در این ماه احتمال بیشتر بودن این مقدار وجود دارد.

«رحمانی»، گفت: با توجه به بارش های بسیار خوب زمستان امسال پیش‌بینی می‌شود که میزان کاهش آب سد مهاباد در مقایسه با پارسال به راحتی جبران شود.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه‌بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.