کمال قدسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان برق با رهاسازی 190 میلیون مترمکعب آب از دریچه های این سد تولید و وارد شبکه سراسری برق شد.
وی از افزایش چهار برابری تولید برق نیروگاه سد مهاباد در سال جاری خبر داد و ادامه داد: امسال نیز با توجه به بارش های خوب و پرشدن مخزن سد این شهرستان تاکنون سه هزار و 200 مگاوات برق از نیروگاه سد تولید شده که حاصل 35.5 میلیون مترمکعب رهاسازی آب است.
قدسی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال نیز تولید برق از نیروگاه سد مهاباد به 15 تا 16 هزار مگاوات برسد و وارد شبکه سراسری شود که در مقایسه با پارسال افزایش بالایی را نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 177 میلیون مترمکعب آب در پشت دریاچه سد مهاباد ذخیره شده است، اضافه کرد: سال گذشته این مقدار 135.7 میلیون مترمکعب بود.
«قدسی» با اشاره به اینکه هم اکنون دبی آب ورودی به مخزن سد مهاباد به میزان 50 مترمکعب بر ثانیه است، یادآور شد: هم اکنون دبی آب رهاسازی شده نیز 63 مترمکعب بر ثانیه است در حالی که نظیر آن در سال گذشته 9.7 مترمکعب بود.
به گزارش ایرنا، سد مهاباد دارای 197میلیون مترمکعب ظرفیت اسمی و 172 میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است و علاوه بر تامین آب شرب شهر، بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می دهد.
سالانه بیش از 100 میلیون مترمکعب از آب ذخیره شده در پشت سد مهاباد به مصارف بخش کشاورزی و 19 میلیون مترمکعب نیز به مصرف شرب می رسد.
سد مهاباد در قسمت غرب مهاباد و در فاصله پنج کیلومتری این شهر واقع است و یکی از نزدیکترین سدهای جهان به مناطق مسکونی به شمار می رود.
9903/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.