خالد رحمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر تراز سد مهاباد به یک‌هزار و ۳۴۸ متر از سطح دریاهای آزاد رسیده که این مقدار نیز حدود سه متر بیشتر از تراز سد در مدت مشابه سال قبل است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون دبی خروجی آب از سد مهاباد کمتر از یک مترمکعب در ثانیه است که این میزان سال قبل ۱.۲ مترمکعب بود.

وی با بیان اینکه در سال آبی جاری ۱۲.۵ میلی‌متر بارندگی در ایستگاه باران‌سنجی سد مهاباد ثبت شده است، اضافه کرد: این در حالی است که طی سال گذشته در این مدت ۷.۱ میلی متر بارندگی در این ایستگاه ثبت شده بود.

وی با اشاره به شروع فصل آبیاری کشت پاییزی اظهار داشت: تاکنون از طرف کشاورزان مهاباد نیاز به آب برای آبیاری کشت پاییزی اعلام نشده و به محض درخواست آنان این اداره آماده است آن را اختصاص دهد.

رییس اداره امور آب مهاباد همچنین از شهروندان خواست نسبت به رعایت نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق شماره تماس ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله مراتب را به اداره اطلاع دهند.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.