جعفر اصلانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان زمین طی ۷۱ سال گذشته برای احداث مراکز آموزشی اهدا شده‌است.

وی ادامه داد: یکی از خانواده‌های خیّر این شهرستان به تنهایی ۵۷ هزار و ۷۵۰ مترمربع زمین به آموزش و پرورش اهدا کرده‌است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بوکان نخستین شهرستانی است که یک ریال بابت تهیه زمین فضاهای آموزشی هزینه نکرده است، افزود: تمامی زمین‌های فضاهای آموزشی این شهرستان توسط خیّران بوکان تهیه و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تاکنون ۴۰ فضای آموزشی در بوکان احداث شده که از این تعداد ۳۵ مدرسه با ۸۲ کلاس درس در روستاها و پنج مدرسه به ۳۸ کلاس درس در شهر بوکان بوده‌است.

مدیرعامل مجمع خیّران مدرسه‌ساز بوکان با بیان اینکه ۲۰ درصد مدارس ساخته شده در بوکان خیّرساز است، گفت: برخی از این مدارس به‌صورت مشارکتی با اداره‌کل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی و برخی نیز توسط خیّران این شهرستان ساخته شده‌است.

«اصلانی» افزود: امسال خیّران این شهرستان ساخت ۹ باب مدرسه با ۲۵ کلاس درس را تعهد کرده‌اند که برای اجرای این تعداد مدرسه ۱۱۸ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده‌است.

وی اضافه کرد: از این تعداد در سال جاری چهار باب افتتاح شده و بقیه در دست احداث است که در سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. 

 شهرستان ۲۵۰ هزار نفری بوکان با ۴۳ هزار دانش‌آموز در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.