حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: این استقلال و عزت با جانفشانی مردم و جوانان در راه پیروزی انقلاب اسلامی ‌و تداوم مقتدرانه این انقلاب به دست آمده‌است.

وی اضافه کرد: مردم ایران ‌همواره پشتیبان انقلاب شکوهمند اسلامی ‌بوده و این امر را در انتخابات مختلف و راهپیمایی‌های گوناگون به اثبات رسانده‌اند که نمود عینی آن را در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دهه فجر جزء ایام‌الله بوده و این ایام را باید طبق دستور خداوند متعالی زنده نگهداشت، اظهار کرد: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، حرکت در همین مسیر الهی است و همه مردم ایران در این خصوص وظیفه دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را وظیفه شرعی و ملی دانست و بیان کرد: حتی کسانی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ‌را قبول ندارند، به خاطر عزت و استقلال  ایران اسلامی ‌باید در صحنه باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی همچنین بر حضور پرشور در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی ‌تاکید کرد و ادامه داد: این حضور ضمن ایجاد یاس در دشمنان انقلاب، باعث تقویت و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی ‌شده و عزت، اقتدار و امنیت ما را تضمین خواهد کرد.

وی حضور مردم در آیین تشییع میلیونی پیکر مطهر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را موجب عقب‌نشینی دشمنان از مواضع خود علیه نظام اسلامی ‌ارزیابی کرد و گفت: بی‌اعتنایی به شرکت در همایش‌های ملی نظیر راهپیمایی و انتخابات، دسیسه دشمن است و همه باید زمینه شکست توطئه‌های نظام سلطه را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌کس حق تضعیف شورای نگهبان را ندارد، افزود: تایید و رد صلاحیت نامزدهای انتخابات بر اساس قانون بوده و همه باید تابع قانون باشیم.

وی تاکید کرد: البته رد صلاحیت نمایندگان مجلس از حضور در جمع کاندیداهای مجلس یازدهم به منزله عدم صلاحیت در تمام شئون زندگی نیست و این امر باید مد نظر مردم و خود کاندیداها باشد.

امام جمعه ارومیه همچنین با اشاره به اینکه یاد آخرت و قیامت روحیه خداترسی را در دلها نهادینه می‌کند، اضافه کرد: معصیت و گناه موجب کوتاهی عمر انسان شده و صدقه  زمینه دفع بلا را از زندگی انسان فراهم می‌آورد که همه باید در این خصوص، عامل به اعمال نیک باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی بیان کرد: باید تلاش کنیم تا ابتدای صبح و آخر شب، خود را به دادن صدقه عادت دهیم تا درد و بلای دنیوی از انسان دفع شود.

به گزارش ایرنا، در نمازجمعه این هفته با وجود وزش باد شدید در ارومیه تعداد زیادی از نمازگزاران در مصلای امام خمینی (ره) حاضر شده بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.