بهرام قوی‌بنیه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این برنامه‌ها در قالب سه بخش تبیینی، تشریحی و فراخوان از آبان ماه امسال  شروع شده و تا دوم اسفند ادامه دارد.

وی اضافه کرد: برنامه‌های ویژه انتخابات در مرکز مهاباد در سه بخش صدا، سیما و خبر به ۲ زبان کُردی و فارسی تهیه و در روز انتخابات (دوم اسفند) نیز این برنامه به صورت زنده (مستقیم) در چند نقطه شهر پخش می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های صبحگاهی و بهارستان، روانگه عاشقان، «به‌ره‌و هه‌لبژادن» در ۲ بخش صدا و سیما ویژه انتخابات تهیه و پخش می‌شود و در سایر برنامه‌ها نیز از جمله «خاوخیزان»، «شه‌و باش»، «درکوچه باغ جوانی» و حتی برنامه کودک نیز به موضوع انتخابات اشاره شده است.

وی افزود: در حوزه موسیقی نیز سه قطعه موسیقی و نماهنگ فاخر با موضوع انتخابات توسط گروه موسیقی این مرکز تولید شده و در بخش تامین برنامه‌های سیما نیز ۱۰ فیلم سینمایی با موضوع انقلاب اسلامی و انتخابات در این ایام پخش می‌شود. 

مدیرکل صدا و سیمای مهاباد گفت: با توجه به تدابیر خاصی که اندیشیده شده در دیگر شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی نیز موضوع انتخابات رصد شده و گزارش‌ها، گفت‌وگو و نظرسنجی با شهروندان انجام شده و به تدریج در این ایام پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش خبر نیز علاوه بر انعکاس اخبار و رویدادهای مربوط به انتخابات، آیتم‌هایی با موضوع انتخابات تولید شده و مسوولان استانی و شهرستانی به صورت حضوری و گفت‌وگوی تلفنی در برنامه‌ها مشارکت دارند.

 صدا و سیمای مرکز مهاباد یکی از مراکر قدیمی کشور است به طوری که رادیو مهاباد در سال ۱۳۲۴ در این شهر راه اندازی شده و با بیش از ۷۰ سال عمر یکی از با سابقه‌ترین مراکز صدا در کشور به شمار می‌رود و برنامه‌های این مرکز از سه سال گذشته به صورت ماهواره‌ای قابل دریافت بوده و ۲۴ ساعته پخش می‌شود.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای اداره کل صدا و سیما، دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی، ۱۲ پایگاه و سایت خبری و ۶ نشریه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.