به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، ناصر قربانپور سرپرست حوزه هنری شهرستان بیجار با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، گفت: از مهمترین برنامه هایی که در ایام دهه مبارک فجر می توان به آن پرداخت تبیین نقش علماء و روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی و بیان درست تلاش هایی است که در این دوران توسط مبارزین انقلابی در مبارزه با رژیم سلطنتی و طاغوتی صورت گرفته، به نسل جوان است.

وی گفت: در طول دوران مبارزه جهت استقرار نظام اسلامی بیجار به عنوان یکی از کانون های مهم انقلاب محسوب شده که در این میان نقش و جایگاه آیت الله حسینعلی رحمانی بسیار ویژه بوده است.

قربانپور ادامه داد: این روحانی جلیل القدر در طول دوران ۷۰ ساله زندگی پر ثمر خود با حضور در حوزه علمیه و به عنوان یک مجتهد در شکل گیری مبارزات مردم شهرستان بیجار بر علیه رژیم طاغوت ایفای نقش نمود و در این مسیر بارها از طرف عوامل ساواک مورد اذیت و آزار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ سرپرستی کمیته‌های انقلاب را در بیجار به عهده گرفت و سپس در انتخابات خبرگان قانون اساسی شرکت کرده و به عنوان نماینده مردم کردستان انتخاب شد.

قربانپور افزود: فرزند این روحانی، شهید محمد باقر رحمانی نیز همسو با فعالیت های پدر به عنوان اولین فرمانده سپاه در شهرستان بیجار مشغول به فعالیت شد که در سال ۱۳۵۸ در درگیری با ضد انقلاب به شهادت رسید.

سرپرست حوزه هنری شهرستان بیجارگفت: آیت الله رحمانی در اولین و دومین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم بیجار از استان کردستان انتخاب شد و در زمینه شعر نیز فعالیت داشت و مجموعه ای از آثار این روحانی توسط حوزه هنری گرد آوری که ان شاء الله پس از تدوین نهایی منتشر می شود.

وی با دعوت از تمامی علاقه مندان جهت حضور در این شب خاطره گفت: این مراسم از ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه با همکاری فرمانداری، سپاه شهرستان بیجار و بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان در محل سینما آزادی بیجار و با حضور همرزمان و شاگردانش برگزار می گردد.

آیت الله حسینعلی رحمانی ۱۳۰۵ در بیجار متولد شد و در سال ۱۳۷۵ در سن ۷۰ سالگی به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.