آیین افتتاح این طرح‌ها امروز، یکشنبه برگزار شد و در پی آن کارخانه فرآوری سیلیس خوی با ظرفیت تولید روزانه ۵۰ تن مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ این کارخانه در مترا‍ژ هشت هزار و ۱۰۰ مترمربع و زیربنای ۲ هزار  و ۶۰۰ مترمربع ساخته شده‌است.

در این کارخانه برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و برای ۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال شده‌است؛ این بنگاه اقتصادی با  ۳۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شده که ۲۰ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی دولتی تامین شده‌است.

با افتتاح این کارخانه تعداد مراکز فرآوری سیلیس خوی به پنج واحد رسید و ظرفیت تولید این محصول در شهرستان افزایش یافت. 

سالانه ۴۲ هزار تن محصول معدنی سیلیس از معادن خوی استخراج و برای فرآوری به استان‌های مختلف ارسال می‌شود.  

معادن سیلیس خوی با ۹۹ درصد مرغوبیت خالص‌ترین نوع سیلیس در سطح کشور به شمار می‌رود اما بخش اعظم آن به علت فقدان صنایع تبدیلی و زنجیره تکمیلی به صورت خام به فروش می‌رسد.

امروز همچنین جایگاه خدمات بنزین «آیاز» خوی نیز با 10 هزار مترمربع مساحت به بهره‌برداری رسید؛ این جایگاه توسط بخش خصوصی و با  ۳۵ میلیارد ریال هزینه ایجاد شده که ۱۰ میلیارد ریال آن وام بانکی است. 

با افتتاح این جایگاه برای هشت نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده‌ و تعداد نازل‌های خوی به ۲۰۴ باب رسیده‌است.

جشن‌های ویژه چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از روز گذشته، ۱۲ بهمن در آذربایجان‌غربی نیز آغاز شد و آثار آن را علاوه بر افزایش رفاه اجتماعی می‌توان در زمینه تقویت امید و ایجاد نشاط در بین مردم بررسی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.