به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز چهارشنبه در جلسه مجمع مشاورین جوان افزود: در حال حاضر به لحاظ مالی و اقتصادی شرایط مطلوبی نداریم و باید این مجمع درصدد باشد تا نحوه مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد ایران را بررسی و بیان کند.
به گفته وی، شرایط موجود در کشور بخشی ناشی از شرایط بین المللی و تحریم های خارجی است که 2 قرار داد خارجی شرکت ایریکو در استان زنجان متاثر از این موارد لغو شد لذا در تلاش برای تزریق چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره 18 به آن هستیم.
استاندار زنجان با بیان اینکه بخشی از شرایط فعلی کشور نیز ناشی از ضعف مدیریت، نظارت و کنترل و نگرانی مردم به آینده و بی اعتمادی است، یادآوری کرد: در شرایط حاضر می خواهیم زمینه سرمایه گذاری و تولید توسط بخش خصوصی را فراهم کنیم که باید مشاوران جوان موانع این مهم را بررسی کنند تا رفع شود.
درویش امیری، یکی از مشکلات سرمایه گذاری بخش خصوصی را تمرکز مدیریتی در کشور دانست و افزود: بخشی نیز در بدنه دولت مخالف تمرکز گرایی هستند که درآمدهای دولتی و شرکتی استان، ملی می شود.
وی با بیان اینکه وجود رای و نظرهای مختلف در جامعه موجب تکامل جامعه می شود، اظهارداشت: جوانان باید شهامت انتقاد کردن را داشته باشند و مسئولان مربوطه نیز شنونده و انتقاد پذیر باشند.
استاندار زنجان، ایجاد مجمع مشاورین جوان استان را فرصت و ظرفیت مهم و تاثیرگذار بیان کرد و گفت: باید بداخلاقی ها از بین برود و از فرصت های پیش رو به درستی استفاده کرد.
درویش امیری افزود: اعضای مجمع مشاورین جوان باید نقش فعال و موثری در کارگروه ها داشته باشند و در آن نیز به جای دادن آمار به خروجی و نتیجه بیشتر توجه شود.
وی تاکید کرد: در حال حاضر مسئولیت این مجمع سنگین است چراکه نیمی از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند که باید به جای این جمعیت مطالبه گری داشته باشند.
استاندار زنجان با بیان اینکه اعضای مجمع مشاوران جوان استان وقایع سال 57 و جنگ تحمیلی را ندیده اند و نمی توانند درک کنند، افزود: که باید این تاریخ های سرنوشت ساز برای آنها بدون هر گونه دستخوش و تغییری تببین شود.
درویش امیری دوران دفاع مقدس را پرافتخارترین دوره 40 ساله انقلاب بیان کرد و ادامه داد: به دلیل اینکه در این جنگ سرنوشت ساز همه اقشار مختلف کشور شرکت داشتند و برای پیروزی کشور سهیم بودند، کسی به خود اجازه تغییر وقایع آن را نمی دهد.
به گزارش ایرنا، مجمع مشاوران جوان استان زنجان سال گذشته تشکیل شده که هدف از آن ارتقا و گسترش فرهنگ مشاوران و تقویت روحیه تعاون و تفاهم، تبیین و تحکیم جایگاه و نهادینه کردن فعالیت این مجمع برای سازندگی استان و کشور، برگزاری برنامه ها با بخش های مختلف و دیگر موارد است.
این مجمع دارای 10 کمیته شامل آموزش، تحقیقات و فناوری اطلاعات، اشتغال، مهارت آموزی و کارآفرینی، ایثار و شهادت، تشکل های دانشجویی و دانش آموزی،فرهنگ، هنر و رسانه،ورزش و سلامت،بانوان و خانواده،کمیته اجتماعی، نهادهای مدنی و حقوق شهروندی،اشتغال و توسعه روستایی، سبک زندگی و ارزش های دینی است.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.