سورنا ستاری روز شنبه در نشست ستاد رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان استان بوشهردر عسلویه  افزود: مشکل پژوهش پول نیست و این حوزه احتیاجی به صدقه دادن کسی ندارد بلکه باید در این زمینه کارهای بیشتری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: صنعت جایی است که در آن طراحی و ماشین سازی صورت می‌گیرد و باید نکات دانشی آن را داشته باشیم.

ستاری ادامه داد: تکنولوژی خریدنی نیست و این موضوع خرید تکنلوژی زایده عقل اقتصاد نفتی است اما باید دانست که تکنولوژی یاد گرفتنی است.

وی افزود: کار دانشگاه نیز محصول دادن نیست و هیچ دانشگاهی دارو و موتور الکتریکی تولید نمی‌کند بلکه این کاری است که شرکت‌های دانش بنیان انجام ‌می‌دهند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری یادآرورشد: محصول حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و این بخش خصوصی است که برای تولید محصول سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی اظهارداشت: شرکت‌های صنعت نفت و گاز نیز باید کارهای پژوهشی خود را برون سپاری کنند که معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری آمادگی دارد تا از این فعالیت‌ها حمایت کند.

ستاری یادآوری شد: این نقص هم بر ما وارد است که در عرصه علم و فناوری حوزه نفت و گاز ورود کمتری داشتیم که باید آن را جبران کرد.

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود توسعه عسلویه را افتخاری برای نظام و کشور دانست.

استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری یک معاونت  خودباوری است که اعتماد به نفس را به نخبگان و جوانان می‌دهد تا نیازهای کشور را بویژه در شرایط تحریم تامین کنند.

عبدالکریم گراوند افزود: با وجود که در تحریم‌ها برای تولید برخی محصولات در عسلویه مشکلاتی وجود داشته ولی اکنون بخشی از نیازهای کشور در عرصه نفت و گاز با تلاش متخصصان ایرانی تامین شده است.
وی ادامه داد: در عسلویه اتفاقات ارزشمندی صورت گرفته و از مدیران نفت و گاز مستقر در عسلویه انتظار این است که ارتباط و پیوند خود را با مدیریت استان بیشتر کنند تا فرصت بیشتری برای اشتغال و تولید استان فراهم شود.

گراوند ادامه داد: در صورت ایجاد این پیوند نخبگان و شایسته‌گان عرصه نفت و گاز بیشتر در این صحنه حضور پیدا می‌کنند.

وی همچنین با تاکید بر  حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: در صورت حمایت نکردن از این شرکت‌ها در شرایط تحریم میل و گرایش شرکت‌ها به استفاده از محصولات خارجی بیشتر می‌شود که این موضوع به اقتصاد کشور آسیب می‌زند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.