رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی روز چهارشنبه در نشستی تخصصی افزود: این واحد ۱۹۲ آزمون از جمله آزمون‌های فلزات سنگین جیوه، سرب، کادمیم و آرسنیک را از ابتدای سال تاکنون مورد آنالیز قرار داده‌است.

«امین رستم زاده» افزود: این آزمون‌ها در راستای پایش باقیمانده سموم مورد نظر و فلزات سنگین مدنظر در منابع آبی به منظور ارزیابی سلامت محصولات تولیدی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی بروز و فوق‌تخصصی برای انجام آزمون‌هایی با دقت بالا، اظهار داشت: انجام آزمون‌های تخصصی و دقیق سموم کشاورزی و فلزات سنگین در مقادیر جزئی به دستگاه HPLC و جذب اتمی کوره نیاز دارد که مرکز خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی از این تجهیزات برخوردار است.

وی بیان: این مرکز پژوهشی آزمایشگاهی و گروه‌های پژوهشی با تکیه بر توانایی بالای متخصصان و تجربه رزومه‌ای هیات علمی خود در ارایه روش‌های نوین در آنالیز قادر به دستیابی مقادیر بسیار پایین آزمون‌های مذکور در مقادیر کمتر از میکروگرم در لیتر و تخصصی‌تر از آن می‌باشد.

وی ادامه داد: به منظور توانایی انجام آزمون‌های مذکور ۲ رکن اصلی تجهیزات تخصصی کروماتوگرافی مایع با دتکتور DAD، دستگاه جذب اتمی کوره و نیروهای متخصص با دانش علمی بالا به منظور انجام آزمون و شناسایی مقادیر در مقیاس کمتر از میکرو گرم در لیتر مورد نیاز است که همه این موارد در جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی به خوبی با هم تلفیق شده‌است.

جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی برای انجام مطالعه همراه با ارائه خدمات تخصصی آزمون‌ها و آنالیز مواد در سطح کشور برای بخش‌های مختلف تولید، صنعت، کشاورزی، صادرکنندگان، واردکنندگان آمادگی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.