بهنام شهدی روز دوشنبه در دیدار با رییس سازمان نظام دامپزشکی آذربایجان‌غربی افزود: امسال ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال منابع به استان اختصاص یافته بود که از این میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال مصرف شده و چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از آن مازاد است.

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی منطقه ویژه‌ای برای کشاورزی بوده و از نظر دامپروری دارای رتبه‌های خوبی است اما با وجود ظرفیت‌های موجود جزء استان‌های رده آخر در جدول درآمد سرانه و برخی شاخص‌هاست. 

وی از تدوین استراتژی توسعه آذربایجان غربی خبر داد و گفت: بر اساس این استراتژی باید از ظرفیت همسایگی با سه کشور بیش از پیش استفاده شده و معادن طلا، سیلیس و سنگ‌های قیمتی استان به منبعی برای درآمدزایی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: ۳۵ درصد جمعیت آذربایجان‌غربی روستانشین هستند و ۳۳ درصد اشتغال مردم کشاورزی است که در تابستان به ۴۰ درصد می‌رسد.

«شهدی» با بیان اینکه در بحث تسهیلات و تامین مالی قیمت خدمات و بازرگانی محدودیتی در استان وجود ندارد، اظهار داشت: تنها بانک کشاورزی برای تامین نیاز مالی بنگاه‌ها اقدام ‌نمی‌کند و از سایر منابع، جدای سیستم بانکی در این مسیر بهره‌برداری می‌شود که بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه از جمله آنهاست.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بهره‌مندی از منابع بند الف تبصره ۱۸ امسال تنها به گلخانه‌های استان محدود شده‌است و درصدد هستیم با هدف حمایت از رونق اقصادی و ایجاد اشتغال از تسهیلات یارانه‌دار استفاده کنیم.

شهدی با بیان اینکه تشکیل نشست‌ها و جلسه‌های عمل‌محور و نتیجه‌محور نیاز بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی است، افزود: نبود اتاق فکر از حلقه‌های مفقوده بخش‌های اقتصاد آذربایجان‌غربی است و باید اندیشکده تفکر داشته باشیم و چالش‌ها و نیازها، ضعف و قوت‌ها بیان و یک استراتژی برای حل بحران‌ها و چالش‌ها تدوین شود. 

به گزارش ایرنا، توسعه و رونق بخش صنعت و تولید از جمله برنامه‌های مهم دولت در آذربایجان‌غربی بوده که در این راستا هزاران میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.