مجید پاتو روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این رابطه ۱۰۳ میلیون ریال جریمه بابت ضرر و زیان واردشده به منابع طبیعی از متصرفان دریافت شده‌است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۲ فقره پرونده‌ قضایی مربوط به منابع طبیعی در خصوص قطع درختان است، اضافه کرد: امسال ۱۹۷ اصله انواع درخت در مناطق مختلف قطع شده که درخت بید بیشترین نوع آن را تشکیل می‌دهد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد اظهار داشت: امسال ۱۰۶ فقره پرونده تعلیف غیرمجاز اراضی ملی شامل پنج‌هزار و ۲۳۵ راس واحد دامی در مهاباد تشکیل شده که تمام این پرونده‌ها مختومه و ۸۷۳ میلیون ریال نیز خسارت دریافت شده‌است.

پاتو افزود: امسال ۲ هکتار از معادن و عرصه‌های اطراف این مراکز معدنی که استخراج از آنها به پایان رسیده و توسط این اداره احیا و تبدیل به فضای سبز شده است.

وی با بیان اینکه محوطه معادنی که زمان استخراج از آنها به پایان رسیده است، توسط منابع طبیعی بسترسازی مناسب شده، افزود: برای تبدیل این محوطه‌ها به فضای سبز از بذر گیاهان و کاشت درختچه هایی مانند گز و فستوکا استفاده کرده ایم.

وی تاکید کرد: سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های تخریب و خسارت به درخت، مراتع و جنگل‌ها بوده و آماده پاسخگویی به همشهریان مهابادی است.

به گزارش ایرنا، پارسال نیز نزدیک به ۸۰ هکتار از اراضی ملی مهاباد بازپس‌گیری و در اختیار مراجع مربوطه قرار گرفته بود.

آذربایجان‌غربی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که ۱۰۱ هزار هکتار آن را جنگل‌ها تشکیل می‌دهد و نقطه آغاز رویشگاه جنگلی زاگرس محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.