مجید پاتو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال 20 فقره پرونده تخریب و بهره برداری از مراتع و جنگل ها به مساحت 27 هکتار تشکیل شده که در این ارتباط 400 میلیون ریال خسارت دریافت شده است.
وی ادامه داد: زمین های دیم کشاورزی بیشترین مورد اختلاف در عرصه های مرتعی مهاباد را تشکیل می دهد.
وی با بیان اینکه امسال 10 فقره از پرونده ها مربوط به قطع درختان است، اضافه کرد: امسال 500 اصله انواع درخت در مناطق مختلف قطع شده که درخت بید بیشترین نوع آن را تشکیل می دهد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: امسال 66 فقره پرونده تعلیف غیرمجاز اراضی ملی شامل چهار هزار و 428 راس واحد دامی در مهاباد تشکیل شده که تمام این پرونده ها مختومه و مبلغ 115 میلیون ریال نیز خسارت اخذ شده است.
پاتو افزود: امسال پنج هکتار از معادن و عرصه های اطراف این مراکز معدنی که استخراج از آنها به پایان رسیده توسط این اداره احیا و تبدیل به فضای سبز شده است.
وی با بیان اینکه محوطه معادنی که زمان استخراج از آنها به پایان رسیده، توسط منابع طبیعی بسترسازی مناسب شده است، افزود: با استفاده از بذر گیاهان و کاشت درختچه هایی مانند گز و فستوکا این محوطه ها تبدیل به فضای سبز شده است.
پاتو اضافه کرد: سامانه 1504 به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های تخریب و خسارت به درخت، مراتع و جنگل ها بوده و آماده پاسخگویی به همشهریان مهابادی است.
به گزارش ایرنا، پارسال نیز نزدیک به 80 هکتار از اراضی ملی مهاباد بازپس گیری و در اختیار مراجع مربوطه قرار گرفته است.
آذربایجان غربی 2 میلیون و 750 هزار هکتار عرصه ملی دارد که 101 هزار هکتار آن را جنگل ها تشکیل می دهد و نقطه آغاز رویشگاه جنگلی زاگرس محسوب می شود.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.