مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی این طرح با بیان اینکه اجرای طرح های آبخیزداری در استان یکی اولویت های سازمان جنگل ها و مراتع است، گفت: 20 حوزه آبخیز در سال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری مشخص شده که در 15 شهرستان استان قرار دارد.
میرصمد سیدموسوی افزود: یکی از این حوزه های آبخیز در شهرستان نقده و در منطقه کهریزه شکاک بود که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد.
وی بیان کرد: در طرح ملی توسعه حوزه های آبخیزداری در سطح کشور، سهم اعتبارات ملی برای استان بالغ بر 175 میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این اعتبارات درصدد جذب اعتبارات استانی از طریق سازمان برنامه بودجه، استانداری آذربایجان غربی و فرمانداری ها برای اجرای طرح های آبخیزداری در نقاط مختلف استان هستیم.
وی ادامه داد: پیمانکاران باید تا پایان آذرماه سال جاری اقدامات عملیاتی مناطق مشخص شده در حوزه های آبخیز استان را به پایان برسانند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: تاکنون در یک میلیون هکتار از اراضی ملی استان مطالعات آبخیزداری انجام شده و استان آمادگی لازم برای اجرای طرح های آبخیزداری در سال های آینده در مناطق مطالعه شده را دارد.
سیدموسوی افزود: اجرای طرح های آبخیزداری زمینه ساز پویایی عرصه های منابع طبیعی، رونق اقتصادی، افزایش حجم آب های زیرزمینی و توسعه پوشش گیاهی است که امیدواریم توجه مسئولان استانی به این بخش بیشتر از گذشته شود.
وی همچنین از کلنگ زنی حوزه آبخیزداری در روستای مینگل ارومیه در روز گذشته/چهارشنبه/ خبر داد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: در این حوضه ها، عملیات پیتینگ، بذرپاشی، کپه کاری، علوفه کاری، نهال کاری و عملیات حفاظت و قرق انجام می شود.
آذربایجان غربی از جمله استان های نیازمند آبخیزداری به شمار می رود زیرا این استان از یک سو منابع آبی لازم جهت ذخیره سازی و مصرف در بخش کشاورزی را دارا بوده و از سوی دیگر این بخش سهم قابل توجهی از اقتصاد منطقه را به خود اختصاص داده است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.