حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز یکشنبه(15 دی) در آیین گرامیداشت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی که با حضور اساتید و دانشگاهیان دانشگاه ارومیه در مسجد این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در دین مقدس اسلام، مقام شهادت در راه خدا بسیار والاست و همه بزرگان دینی ما در دعاهایشان از خداوند شهادت را طلب کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه ائمه برای کسانی که بیشتر دوست داشتند شهادت طلب می‌کردند، افزود: امیرالمومنین حضرت علی(ع) توجه و لطف خاصی به مالک اشتر داشتند و هم برای خودشان و هم برای ایشان شهادت را طلب کردند. 
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز هنگامی که نشان ذوالفقار را به سردار سلمیانی اعطا می‌کردند، شهادت را برای ایشان طلب کردند؛ همانگونه که خودشان هم بارها آن را طلب کرده‌بودند.
وی با بیان اینکه سردار سلیمانی به خواسته و مطلوب خود رسید، عنوان کرد: شهادت فیض بسیار عظیمی است و مقام بسیار والایی نیز در انتظار شهیدان قرار دارد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: کسانی که ایمان و عمل درستی داشته باشند خداوند محبت آنان را در دل مردم می‌کارد؛ به همه دلیل همه کشور دلداده سردار سلیمانی بودند و همه اقشار کشور در فراق ایشان می‌گریند. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی: در دین مقدس اسلام برای کسی که مومن واقعی باشد شکست معنایی ندارد و همیشه پیروز است.

وی گفت: در دین مقدس اسلام برای کسی که مومن واقعی باشد شکست معنایی ندارد، چون در مسیر توحید گام بر می‌دارد و قدم برداشتن در این راه شکست ندارد و همیشه پیروز است.
وی به پیام مقام معظم رهبری در اولین ساعات شهادت سردار قاسم سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: رهبری فرمودند که «انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است» که این پیام برگرفته از وعده الهی در مورد به مجازات رسیدن جنایتکاران است.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: سردار سلیمانی مرحله‌های سختی را در زندگی پشت سر گذاشتند و شهادت ایشان در زمانی اتفاق افتاد که خون این شهید تاثیر بسیار گسترده‌ای را در عالم گذاشت.
وی با تاکید بر اینکه راه مقاومت همیشه ادامه دارد، بیان کرد: وظیفه ما مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان است و نباید سستی و ناامیدی را به خودمان راه بدهیم.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: ما باید مسئله تولی و تبری را در جامعه و به ویژه محیط دانشگاه بروز دهیم؛ تولی دوستی با خدا و نیکان او و تبری ابراز انزجار از شیطان و مستکبران است و این مسئله باید در محیط‌های عملی نمود داشته باشد.
وی تاکید کرد: آنچنان باید تولی و تبری در جامعه ما نمود پیدا کند که دشمنان نتوانند چشم طمع به کشور ما داشته باشند؛ دشمنان باید همیشه احساس کنند ما آماده هستیم چون اگر اینگونه نباشد فورا درصدد ضربه زدن به کشورمان برمی‌آیند.
شهید سردار سلیمانی به مرز کمال رسیده‌بود
رییس دانشگاه ارومیه هم در ادامه این مراسم ضمن تسلیت فقدان سردار بزرگ اسلام، سپهبد شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: بارها شنیده بودیم که سردار سلیمانی آرزوی شهادت داشتند که نشان‌دهنده رسیدن ایشان به مرز کمال بود.

رحیم حب‌تقی افزود: خداوند به خاطر اخلاص این سردار بزرگ، او را نگه داشت و دقیقا در زمانی شهید شد که بیشترین برکت را برای منطقه خواهد شد.
وی با بیان اینکه سردار سلیمانی نماد اخلاص بود، گفت: طی سال‌های اخیر دشمنان در کشورهای خاورمیانه می‌خواستند که از ارتجاع منطقه استفاده کنند و حوادثی را شکل دادند اما سردار سلیمانی با نقش موثر خود از مردم این منطقه حفاظت کردند.
رئیس دانشگاه ارومیه خاطر نشان کرد: قفس دنیا برای سردار سلیمانی تنگ بود و خداوند در آن دنیا جای بهتر و بزرگتری را برای ایشان تدارک دیده‌است.
وی در پایان تاکید کرد: خون سردار سلیمانی پایمال نمی‌شود و این خون باعث عظمت اسلام و مسلمین خواهد شد.
قرائت بیانیه دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه ارومیه در محکومیت اقدام جنایتکارانه آمریکا و عزادارای و سینه‌زنی برای فقدان شهید سردار سلیمانی از دیگر بخش‌های مراسم گرامیداشت این سردار بزرگ اسلام در دانشگاه ارومیه بود.
بنا بر تصویب هیات رئیسه دانشگاه ارومیه هم به جهت تسهیل شرکت کردن دانشگاهیان در مراسم تشییع پیکر شهید والامقام سپهبد سلیمانی، کلیه امتحانات این دانشگاه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۶ و ۱۷ دی ماه) لغو و به بعد از امتحانات موکول شد. 
دانشگاه ارومیه که در سال ۱۳۴۴ تاسیس شد، دارای بیش از ۵۰۰ عضو هیات علمی و ۱۴ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتراست.
سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی بامداد جمعه گذشته، ۱۳ دی‌ماه جاری بر اثر شلیک پهپادهای آمریکایی در نزدیک فرودگاه بغداد به شهادت رسید؛ قرار است پیکر مطهر این شهید بزرگوار پس از تشییع در عراق، مشهد، قم، تهران و کرمان در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شود.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.