«محمدمهدی شهریاری» روز سه‌شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت‌: کارگروه نجات دریاچه ارومیه طی روز گذشته با بررسی وضعیت طرح‌های ستاد احیا کلید خورد و معاون اول رییس‌جمهوری در این جلسه لزوم تامین اعتبار مورد نیاز و اجرای پروژه‌های مرتبط با طرح ملی نجات دریاچه ارومیه را مورد تاکید قرار داد. 
وی با اشاره به اینکه پیشرفت طرح‌ها مناسب اما تامین اعتبار برای تداوم آنها با مشکلاتی مواجه بود، اضافه کرد: هماهنگی لازم در خصوص تامین اعتبار مورد نیاز نیز در این جلسه به عمل آمد.
وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا قرارگاه خاتم‌الانبیا که اجرای تونل ۳۵ کیلومتری انتقال آب به دریاچه ارومیه را بر عهده دارد، طی اوایل سال آینده این طرح را به مرحله بهره‌برداری برساند.
وی بیان کرد: اعتبار مورد نیاز این طرح از سوی سازمان برنامه‌وبودجه و دبیرخانه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه تامین می‌شود و وقفه‌ای در عملیات اجرایی آن ایجاد نخواهد شد.
شهریاری اظهار داشت: دکتر جهانگیری از تدوین و اجرای طرح افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف آب کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه (بهکاشت) قدردانی کرد و اجرای آن در سایر نقاط کشور را نیز مورد تاکید قرار داد. 
تاکید بر تامین آب طرح‌های صنعتی و کشاورزی در حوضه آبریز 
استاندار آذربایجان‌غربی که در جلسه قبلی این کارگروه در ارومیه، بازنگری در برخی مصوبه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه با هدف تامین آب مورد نیاز سرمایه‌گذاران این حوضه آبریز را یادآور شده بود، گفت: استانداران حاضر در جلسه روز گذشته نیز تامین آب مورد نیاز طرح‌های صنعتی و کشاورزی در این حوضه را مورد تاکید قرار دادند که با واکنش مثبت اعضا مواجه شد و در آینده نزدیک با مساعدت وزارت نیرو مشکل تامین آب برخی از سرمایه‌گذاران حل می‌شود.  
«شهریاری» با قدردانی از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به دریاچه ارومیه و اقدامات موثر ستاد احیا، اضافه کرد: مهمترین مشکل ما تخصیص نیافتن آب برای کشت گلخانه‌ای و برخی طرح‌های سرمایه‌گذاری است که مانع ایجاد اشتغال و رونق تولید در این حوزه ‌می‌شود.
وی اضافه کرد: مردم باید به خاطر اقدامات انجام‌شده برای احیای دریاچه ارومیه قدردان دولت باشند هرچند دولت احیای دریاچه را وظیفه خود می‌داند؛ امیدوارم با تکمیل طرح‌های ستاد احیا شاهد بهبود روزافزون وضعیت دریاچه باشیم.
وزیر صمت به آذربایجان‌غربی سفر می‌کند
دیدار روز گذشته استاندار آذربایجان‌غربی با وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز گویا این عضو کابینه دولت را بر آن داشته‌است تا به استان سفر کند. 
«شهریاری» در خصوص آنچه که روز گذشته در این دیدار ردوبدل شد، به خبرنگار ایرنا گفت: مشکلات برخی از واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا «رضا رحمانی» در آینده نزدیک به استان سفر کند و برخی از مشکلات این بخش را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد. 
وی اضافه کرد: رفع مشکلات پیش‌روی چندین طرح در حال اجرا یا آماده سرمایه‌گذاری از جمله کارخانه سیلیکون جامد، دهلر، بازارچه مرزی «ساری‌سو» و ... در سفر وزیر صمت به استان در دستور کار قرار می‌گیرد. 
وی اضافه کرد: «رحمانی» در این سفر مشکلات کوله‌بران و مرزنشینان استان را نیز به صورت میدانی مورد بررسی قرار می‌دهد. 
سفر احتمالی دکتر روحانی به آذربایجان‌غربی
استاندار آذربایجان‌غربی به بررسی طرح‌های آماده افتتاح یا کلنگ‌زنی استان در دیدار با رییس دفتر رییس‌جمهوری اشاره کرد و گفت: افتتاح طرح‌های پتروشیمی، سه بیمارستان، ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۴۰ کیلومتر راه اصلی و گازرسانی به ۱۰۰ روستا تنها بخشی از طرح‌های آماده افتتاح در سفر احتمالی رییس‌جمهوری طی اوایل سال آینده به استان است. 
وی اضافه کرد: ۱۰۰ طرح آبرسانی روستایی، سه طرح کشتارگاه که یکی از آنها در زمان حاضر نیز آماده افتتاح است، تصفیه‌خانه آب سلماس و دهها طرح دیگر نیز در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد. 

به گزارش ایرنا دکتر روحانی تاکنون سه‌بار به آذربایجان‌غربی سفر کرده که ۲ بار آن طی آبان سال گذشته و اردیبهشت ماه امسال بوده‌است؛ در این سفرها بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال طرح به بهره‌برداری رسید.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.