به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این سفر معاون اول رییس جمهور را همراهی می کند.
بازدید از طرح های در دست اجرای نفلین سینیت سراب و نیروگاه هریس از دیگر برنامه های اعلام شده برای سفر یک روزه جهانگیری به آذربایجان شرقی است.
همچنین با حضور معاون اول رییس جمهوری بیمارستان های سراب و هریس هم بهره برداری می شود .
جهانگیری بعد از ظهر امروز در شورای اداری استان آذربایجان شرقی هم شرکت می کند.
واحد تولید آهن اسفنجی فولاد میانه به عنوان یکی از طرح های توسعه این مجتمع با ظرفیت تولیدی 800 هزار تن آهن اسفنجی در سال ایجاد شده است.
این طرح توسعه شامل سه بخش احیا، ذوب و نورد است که بخش احیای مستقیم در قالب پروژه کارخانه تولید آهن اسفنجی میانه، از طرف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) واگذار شد و موسسه عاشورای گروه تخصصی کربلا به صورت «مهندسی، تأمین کالا و ساخت» (EPC) این پروژه را اجرا کرد.
در طول احداث این واحد برای حدود 300 نفر به طور مستقیم و حدود 800 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی شد و با بهره برداری از آن برای 500نفر به طور مستقیم و 1500 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‌ پایدار ایجاد می شود.
بیمارستان هریس از مصوبات سفر ریاست جمهوری اسلامی، دکتر روحانی به آذربایجان شرقی است که در محوطه قبلی بیمارستان این شهرستان که در اثر زلزله سال 91 ارسباران، تخریب شده بود، با 170 میلیارد ریال اعتبار در مساحتی بیش از هفت هزار متر مربع احداث شده است.
بیمارستان 160 تختخوابی سراب هم از مصوبات سفر هیئت دولت به این شهرستان است که در زمینی به مساحت 16 هزار متر مربع در 14 بخش درمانی و 4 طبقه احداث شده است.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشار: پرویز انصاری
3071/6120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.